Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Till vår kund söker vi nu en erfaren redovisningsekonom som vill ha ett fritt och självständigt arbete med varierande arbetsuppgifter. Du ansvarar för hela företagets redovisning från löpande bokföring, kund- och leverantörsreskontra till bokslut och årsredovisning. Du kommer att arbeta självständigt med företagets alla redovisningsrelaterade frågor. Tjänsten är placerad på kundens huvudkontor i ljusa och fräscha lokaler mitt i centrala Göteborg.

Arbetsuppgifter

I rollen som redovisningsekonom kommer du att arbeta med varierande ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter såsom bokföring, ekonomiska transaktioner, audit, moms- och skatteredovisning och löner.

Du kommer att agera kontaktperson såväl internt som externt i alla frågor som rör företagets redovisning.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera;

  • Löpande bokföring
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Avstämningar
  • Månads- och årsbokslut
  • Moms och skattedeklarationer
  • Löneadministration
  • Diverse administrativa uppgifter inom ekonomi och kontor

Kvalifikationer

  • Gymnasiekompetens, gärna inom ekonomi eller administration
  • 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt med ekonomiska arbetsuppgifter
  • Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i både tal och skrift

Personliga egenskaper

För vår kunds räkning söker vi efter en trygg och pålitlig person som är noggrann och analytisk. Vi tror att du ärsjälvgående och initiativrik och har förmåga att strukturera ditt eget arbetssätt. Ett krav är att du är en utpräglad ”doer” och det är viktigt att du kan leverera resultat och hålla deadlines. Egenskaper som värderas högt är förmåga att prioritera samt strukturera och planera arbetet.

För att trivas med arbetsuppgifterna är det viktigt att vara serviceinriktad och flexibel och att du självständigt kan hitta lösningar på de varierande behov och frågeställningar som uppstår på kontoret. Du har god kommunikativ och social förmåga. Som person är du positiv, prestigelös och har hög integritet.

Mer om tjänsten

Vår kund erbjuder ett fritt och självständigt arbete med goda anställningsvillkor och engagerade kollegor som är stolta över verksamheten.

  • Direktrekrytering
  • Tillträde: 1 augusti
  • Omfattning: Heltid

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons