Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

ValueOne söker en Contract Manager med erfarenhet av IT-inköp för ett längre konsultuppdrag hos vår kund i Kista, Stockholm. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på sex månader med stor möjlighet till förlängning.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar 
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen

Som Contract Manager IT kommer du att förhandla kontrakt, hantera leverantörsrelationer, identifiera och genomföra besparingsmöjligheter i nära samarbete med interna intressenter och externa leverantörer. Tjänsten är placerad i Kista. Distansarbete är möjligt i viss utsträckning.  

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utvärdera leverantörer.
  • Hantera avtal och kontrakt och genomföra förhandlingar med leverantörerna inom dina IT-kategorier.
  • Aktivt samarbeta med kategorichefer, intressenter och chefer inom organisationen.
  • Identifiera och genomföra besparingar i samarbete med interna intressenter.
  • Stödja teamet i att utveckla och implementera kategoristrategier för vissa IT-kategorier inom telekom.
  • Utveckla långsiktiga strategier inom dina IT-kategorier med fokus på hårdvara, mjukvara, licenser, molnlösningar, SaaS-lösningar, tjänster och outsourcing.
  • Samarbeta aktivt med affärsintressenter och chefer inom organisationen för att stödja deras affärsmål.
Erfarenhet och kompetens

För att bli aktuell för uppdraget krävs att du ha några års erfarenhet som IT-inköpare och erfarenhet av olika typer av avtal och prismodeller inom SaaS, licens, hårdvara, tjänster och outsourcing. Du bör även vara van att hantera kontrakt och driva avtalsförhandlingar. Vi ser gärna att du har en högre utbildning på universitetsnivå eller motsvarande. Rollen kräver vidare att du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

För att lyckas i rollen tror vi att du har en positiv personlighet, att du är samarbetsvillig, strukturerad och skicklig på att bygga relationer. Framgång i rollen bygger också på att du är självgående och har en stark analytisk och kommersiell ådra.

Ansökan  

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Frank Hemgren på telefon: 070 748 18 91 alternativt 010 332 29 20.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons