OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida jobbify.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-23

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Orkla Foods är välkänt för sina fina varumärken. Orkla är också erkänt i branschen för att medarbetare trivs på företaget och ofta stannar kvar och utvecklas där under många år.  Det är inte ofta det dyker upp en möjlighet att söka en roll som Brand Manager på just Orkla, men nu finns denna möjlighet, då företaget vill fokusera ännu mer på sina kategorier och varumärken och stärka upp organisationen inom detta område. Rollen är placerad på huvudkontoret i Malmö, där du möts av hög puls, stor dynamik och kompetenta kollegor och chefer. Du kommer att rapportera till Marknadschefen för den specifika kategorin. Exakt vilken kategori och vilka varumärken du kommer att ansvara för är inte bestämt riktigt än. Startdatum är så fort rätt kandidat är tillgänglig under hösten.   Om rollen I rollen som Brand Manager äger du din portfölj av produkter och ansvarar för att driva den strategiska utvecklingen och affären genom hela värdekedjan för din kategori och varumärke. Som Brand Manager ansvarar du för att ta fram relevanta konsumentinsikter, trender och konkurrentbevakning som ligger till grund för att skapa planer för långsiktig tillväxt och lönsamhet genom bland annat innovation och sortimentsoptimering. Du implementerar såväl strategiska som taktiska planer och ansvarar för uppföljning mot mål samt korrigering av avvikelser. Du ansvarar även för att utveckla mediaplaner och kommunikation för att bygga ditt varumärke och uppnå dina resultat samt för att hålla egna marknadskanaler som hemsida och sociala medier uppdaterade. Rollen är mycket affärsorienterad och du arbetar nära försäljning, ekonomi, produktion, marknad och kund.   Arbetsuppgifter
  • Utveckla långsiktiga strategier, marknadsplaner och aktiviteter på strategisk och taktisk nivå
  • Implementera och följa upp planer och strategier inom ansvarsområdet, samt proaktivt föreslå ändringar i planen för att säkra måluppfyllnad
  • Sortimentsutveckling och optimering av befintligt sortiment genom att proaktivt värdera, föreslå och genomföra ändringar i produktportfölj för att optimera såväl lönsamhet som försäljning
  • Delaktig i att skapa taktisk 4P-plan för sortimentet för nästkommande år i nära samarbete med försäljningsavdelningen
  • Sätta mediastrategi, mediaplan och utveckla kommunikation tillsammans med byråpartners och Marknadschef
  • Kontinuerligt utveckla specialistkompetens inom eget ansvarsområde genom att ta del av relevant marknadsdata, trender, konsumentinsikter och omvärldsdata
  • Utveckla varumärkesplattform och design tillsammans med Marknadschef
  Vem är du? Vi söker dig som är civilekonom med inriktning mot marknadsföring eller motsvarande. För att lyckas i rollen ser vi att du bör ha minst 2-3 års arbetslivserfarenhet som Brand Manager eller annan liknande roll inom FMCG, gärna DVH (Dagligvaruhandeln). Du kan även ha arbetat på kundsidan i t.ex. kategori- eller inköpsroller. Du behöver ha stor affärsförståelse och erfarenhet av försäljning till kund. Du är en driven, engagerad och en idérik person som använder din kreativitet för att uppnå mätbara resultat. Du är en teamplayer, har en strategisk och analytisk förmåga och är duktig på att tänka nytt. Du kommer att arbeta med snabbrörliga varor och vi ser därför gärna att du har ett agilt mindset. Du är självständig och tar egna initiativ i högt och lågt. Arbetsuppgifterna utförs i nära samarbete med övriga funktioner, vilket kräver god struktur, samarbetsförmåga samt en förståelse för hela affären. Din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig! Självklart har du även ett stort intresse för mat och dryck.   Om Orkla Foods Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Vi är en lokal samhällsaktör som med våra 1500 medarbetare gör skillnad och bidrar till en mer hållbar och hälsosam vardag. Ca 90 procent av den mat och dryck vi säljer i Sverige tillagar vi lokalt på någon av våra 7 anläggningar i Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Vansbro och Örebro. Vi går i täten för hållbar produktutveckling och innovation genom våra välkända varumärken som Felix, Grandiosa, Abba, Kalles, BOB, Ekströms, Risifrutti, Önos, FUN Light, Anamma, Krögarklass och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 6 miljarder kronor och vårt huvudkontor i Malmö. Vår vision är att vi vill skapa ”En bättre vardag” genom att leva upp till våra värdeord – modig, pålitlig och inspirerande.   Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi arbetar med ett löpande urval. Sista ansökningsdag är söndag 9/6. Orkla Foods samarbetar i denna rekrytering med EQuality. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Friman på [email protected] eller 0703-20 12 12. Om EQuality Rekrytering & Interim Med EQuality får du kvalitet i rekryteringen. Vi får verksamheter framgångsrika genom rätt person på rätt plats. EQuality arbetar branschöverskridande och fokuserar på exekutiva befattningar och nyckelfunktioner. Vi arbetar med executive search, rekrytering & interim samt med tester och kandidatutvärdering. EQuality drivs av värderingarna professionellt, transparens och engagemang och står för:
  • EQ - Emotionell intelligens är lika viktigt som IQ
  • Equality - Mångfald och jämlikhet är en självklarhet
  • Quality - Kvalitet i varje rekrytering, både för kund och kandidat

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons