OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-22

Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandvikens kommun har en funktionsindelad organisation som består av fem enheter. Inom förvaltningens ansvarsområde finns barn- och ungdomsvård, beroendevård, ekonomiskt bistånd och familjerätt samt handläggning av alkoholtillstånd och strategiskt arbete inom områdena folkhälsa och trygghet och ANDTS. Förvaltningen har en väl utbyggd öppenvård för barn, unga och deras familjer samt för vuxna. Till receptionen inom förvaltningens ekonomi- och vuxenenhet söker vi en vikarie under ordinarie medarbetares föräldraledighet. Enheterna ansvarar för handläggning av ekonomiskt bistånd och beroendevård. I tjänsten ingår att bistå administrativt i övriga delar av förvaltningen, men främst förvaltningens stab samt barn- och ungdomsvårdens reception. Du kommer att ha ett nära samarbete med en kollega som också arbetar i receptionen. Trivs du med ett varierat arbete och har lätt för att anpassa dig till olika situationer? Då har vi jobbet för dig, kom och arbeta med oss! - årsarbetstid - friskvårdsbidrag - hälsofrämjande aktiviteter - personal- och fritidsföreningen Pulsen ARBETSUPPGIFTER Som receptionist/administratör ansvarar du för första mötet med de personer som besöker förvaltningens ekonomi- och vuxenenhet. Du tar emot och informerar samt hänvisar besökare till rätta. Din roll innebär ett viktigt stöd till flera funktioner inom förvaltningen. Rollen ställer höga krav på service och kvalitet, såväl mot våra besökare som internt till förvaltningens medarbetare. Du planerar självständigt dina arbetsuppgifter tillsammans med din kollega i receptionen. Jobbet är varierande med praktiska och olika administrativa arbetsuppgifter. Ditt arbete innehåller till stor del administrativa uppgifter så som fakturahantering, postsortering, beställare av varor, resebokningar, gallring av personakter med mera. Du är så kallad nyckelperson vad gäller fakturahantering. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet av administrativt- och/eller arbete i reception. Om du tidigare även har arbetat med människor är det meriterande. I din roll som receptionist/administratör så har du ett prestigelöst förhållningssätt i ditt samarbete med andra. Du anpassar dig till olika situationer, och har förmågan att ändra ditt förhållningssätt. Du inger förtroende, skapar tilltro och tillit. Du har en förmåga att sprida lugn och stabilitet. Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och pålitligt sätt. ÖVRIGT I den här rekryteringen tillämpar vi fortlöpande urval till intervju, så tveka inte med att skicka in din ansökan! I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser. Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats https://sandviken.se/arbete-och-karriar Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare: Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden. Om du har skyddad identitet ber vid dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på www.sandviken.se/ledigajobb

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons