OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-22

En av våra trotjänare går i pension. För att lösa delar av de uppgifter som hen har haft behöver fastighetsavdelningen hjälp med hyresadministration och ekonomi/fakturahantering. Fastighetsavdelningen består av ca 55 medarbetare uppdelade på två enheter, Drift och byggservice samt fastighetsförvaltning. Tjänsten är placerad på fastighetsförvaltning som ansvarar för samtliga fastigheter i MTG kommunerna avseende hyresadministration, förvaltning och om-, till- och nybyggnation. Totalt är vi 10 stycken på förvaltningsenheten som är ett glatt gäng. Är du intresserad av siffror och gillar gillar att ha kontakt med människor då tror vi att detta är något för dig. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att vara ett stöd till verksamhet fastighetsförvaltning avseende hyresadministration och ekonomi. I hyresadministration ingår bl a administration av hyror omfattande hyresavisering, uppsägnings- och ändringsunderlag, indexuppräkningar, hyresgästkontakter samt andra hyresrelaterade uppgifter. Du kommer också att utföra vissa administrativa uppgifter kopplat till vårt fastighetssystem Xpand. Det kan röra sig om att ta fram betalningshistorik eller hyreskontrakt, scanna och lägga in hyreskontrakt och söka ut annan information ur systemet. Då du kommer att ha kontakt med våra hyresgäster bör du känna dig bekväm i att möta och bemöta människor. När det gäller den ekonomiska delen är du den som sköter fakturahanteringen. Du hanterar internfakturering, kontering av fakturor, rättning och uppföljning samt kontakt med leverantörer vid felaktiga fakturor och liknande ekonomirelaterade uppgifter. Därför söker vi dig som gillar siffror och är noggrann. Utöver detta kan andra administrativa arbetsuppgifter förekomma samt att du är ett stöd till fastighetschef och enhetschef fastighetsförvaltning. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har tidigare vana av administrativt och ekonomiskt arbete. Meriterande om du även arbetat med fastighets/hyresfrågor samt fastighetssystemet Xpand eller har annan kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du är öppen och social och gillar mötet med människor. Du kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift på svenska för tydlig kommunikation med kunderna. Du tar initiativ är noggrann och strukturerad och gillar ordning och reda. Vi ser gärna att du har mycket god datavana och behärskar Officepaketet. Körkort klass B. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar endast ansökningar digitalt. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att hanteras. Under rekryteringsprocessen kommer referenser att tas och vid ett anställningserbjudande ber vi dig att visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons