Om tjänsten

Besök hemsida skill.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-21

Är du i början av din karriär och vill arbeta med operativa inköp i en spännande organisation? Då kan det vara just dig vi letar efter! Nu söker vi en kommunikativ, noggrann och driven lagspelare med erfarenhet av supply eller sourcing till vår växande inköpsorganisation inom Saab Surveillance. Välkommen med din ansökan! Om företaget Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 19 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare, mer hållbar och mer rättvis värld. Affärsområdet Surveillance är en av världens främsta leverantörer av övervakningslösningar, flygelektronik samt system för att upptäcka, lokalisera och skydda mot hot. På Surveillance hittar du en kreativ arbetsmiljö som kännetecknas av engagemang, professionalism och arbetsglädje. För Saab är det självklart med balans mellan arbete, fritid och familjeliv. Tillsammans med dina kollegor får du möjlighet att utvecklas inom vårt teknikområde samtidigt som du utvecklas inom nya inriktningar och på så sätt fördjupar dina kunskaper. Som operativ inköpare ingår du i ett av våra åtta kategoriteam. Denna roll är specifikt för teamet som ansvarar för Metalworking parts. Kategorin har det fulla ansvaret för inköp över Saab Surveillances fyra platser i Göteborg, Huskvarna, Järfälla och Arboga. Kategoriteamet består av en kategoriinköpschef samt strategiska och operativa inköpare. Teamen består av 10–15 personer på de olika platserna. Dina arbetsuppgifter Som operativ inköpare har du ansvaret att säkerställa leverans av väsentligt planerade behov till vår produktion, som kännetecknas av ett stort projektfokus. Du kommer att vara en del av ett team som köper material både för prototyper och mindre serietillverkning av tekniskt komplexa lösningar. Detta ställer stora krav på kvalitet, flexibilitet, teamwork och snabba åtgärder både från leverantörer och inköpare. Dina viktigaste gränssnitt, förutom naturligtvis leverantörerna, kommer att vara planering och flera olika projektavdelningar. Dina löpande uppgifter kommer huvudsakligen att vara: • Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov • Beställning och leveransövervakning • Ta fram kostnadsberäkningar • Hantera feedback till kundchefer och hantering av leverantörsuppföljning • Flödesoptimering Din profil Vi tror att du har 1 till 3 års erfarenhet inom supply eller sourcing, gärna som operativ inköpare. Det är meriterande med en examen inom relevant område. Du bör trivas med ett högt tempo i en produktionsmiljö och ha en god förståelse för vilka faktorer som styr inköp i leveranskedjan. Du bör också självständigt driva ditt arbete framåt för att säkerställa god leveransprecision. För att lyckas och trivas med oss tror vi också att du är en prestigelös och lösningsorienterad person som kan agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på målbilden. Vi ser även att du är ansvarstagande, proaktiv och har en positiv attityd. Då arbetet sker både på engelska och svenska ser vi att du behärskar dessa språk både i tal och skrift. Har du dessutom arbetat i affärssystemet IFS är detta meriterande. Eftersom Saab Surveillance genomgår en stor organisationsförändring måste du kunna vara dynamisk i bemärkelsen att göra korrekta avvägningar även när alla instruktioner och gränssnitt inte är helt klara. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Ansökningsförfarande I denna rekryteringsprocess samarbetar Saab med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag med möjligheter till fortsatt anställning på Saab. Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta ansvarig rekryterare Olivia Rogö på mejl [email protected] Välkommen med din ansökan! Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons