OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

Som allmännyttigt bostadsbolag med stor möjlighet att påverka samhället runt oss spelar Gavlegårdarna en central roll i att utveckla och förvalta flera av stadens områden. I över hundra år har vi erbjudit hem för tusentals hyresgäster och familjer i Gävle med omnejd. Vill du vara en del av en organisation som strävar efter att skapa attraktiva och hållbara bostäder? Då har du kommit rätt! Som en viktig aktör i samhällsutvecklingen ges här en möjlighet att påverka stora delar av den omgivning vi bor och lever i. Gavlegårdarna söker engagerade och kompetenta medarbetare som delar vår ambition att skapa trivsel och trygghet för alla våra hyresgäster. Hos oss ska alla känna sig hemma! Tjänsten är en delad tjänst fördelat mellan Gavlegårdarna och Gävle Parkeringsservice där Gavlegårdarna står som arbetsgivare för anställningen. ARBETSUPPGIFTER Som inköpare är ditt främsta uppdrag att utveckla och förvalta inköpsprocesserna genom innovativa idéer med beaktning på affärsmässiga principer. Rollen innebär att vara ett konsultativt stöd till verksamheterna i allt som rör inköp och upphandling. Du ansvarar för att processerna följer de utfärdade ledningsdirektiven, lagar och författningar som berör inköp inom Gavlegårdarna och Gävle Parkeringsservice AB. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: • Säkerställa att upphandlingar och inköp planeras, styrs och kontrolleras på ett sätt som uppfyller krav uppsatta av berörd enhet/avdelning • Beakta de upphandlade och inköpta produkternas och tjänsternas tänkbara inverkan på företagets förmåga att uppfylla hyresgästkrav, intressentkrav och författningskrav • Bedöma hur verkningsfull den styrning och kontroll är som tillämpas av den upphandlade/inköpta leverantören • Bestämma vilka aktiviteter och åtgärder som är nödvändiga för att säkerställa att upphandlade och inköpta produkter och tjänster uppfyller uppsatta interna och externa krav • Kravställande mot leverantörer och kontinuerlig uppföljning av efterlevnad till uppställda krav KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och kommunikativ. Du tar dig an dina arbetsuppgifter på ett strukturerad sätt och har ett stort engagemang och en stark vilja att bidra till utveckling. Som person är du initiativtagande och trivs med att arbeta självständigt men det faller sig naturligt för dig att samarbeta med andra för att tillsammans hantera utmaningar och jobba mot verksamhetens mål. Vi ser att du som söker har högskoleutbildning med inriktning mot inköp eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. B-körkort är ett krav för tjänsten. ÖVRIGT Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons