OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss? Vilka är vi? Utvecklingsavdelningen för kundmöte arbetar för en effektiv och träffsäker verksamhetsutveckling med målet att skapa värde för Arbetsförmedlingens kunder. Nyckeln är att utgå från arbetssökande och arbetsgivarnas behov i relation till vårt uppdrag. Avdelningen arbetar bland annat med att följa upp, utveckla och utforma myndighetens övergripande kundresor och värdeerbjudande med utgångspunkt i kundinsikter, kundbehov och innovation. Målet är att all utveckling mot kund ska bedrivas med förståelse för vilken plats den utgör i flödet och vad som behövs för att flödet ska passa in i kundens helhet och stötta kundens väg mot målet. Vi är ca 30 medarbetare som jobbar inom avdelningen och vi är främst processledare, verksamhetsutvecklare och servicedesigners. Vi jobbar som övergripande operativt stöd i utvecklingsprocesser främst till ledningsgrupper och olika utvecklingsinitiativ. Oftast sker arbetet i tvärfunktionella team för att skapa bästa möjliga framdrift i myndighetens kundarbete. Här utvecklas du i en innovativ och utmanande miljö på en strategisk och taktisk nivå.   Beskrivning av tjänsten Du kommer ansvara för att ta fram relevant data, analysera den och framställa material som genererar insikter och kunskap om hur vår kundverksamhet fungerar och som kan ligga till grund för fortsatt utveckling.  Rollen som analytiker kommer du att få möjlighet att utveckla. Uppdraget kräver att du har mycket god förmåga att visualisera resultaten av ditt arbete genom att tillgängliggöra data och insikter. Du kommer arbeta utforskande med fokus på att skapa förståelse och utveckla myndighetens data inom kund, innovation och analys. I din roll ansvarar du även för att, tillsammans med andra professioner, stärka Arbetsförmedlingens förmåga att analysera och utvärdera kundens flöden inom Arbetsförmedlingens verksamhet. För att trivas med tjänsten är du van vid att ta egna initiativ, samarbeta med andra professioner och våga testa dig fram. Du gillar att driva dina arbeten framåt från tanke till färdig produkt. I ditt arbete kommer du arbeta tvärorganisatoriskt och ha kontakt med olika verksamhetsdelar och professioner. Som person är du professionell och engagerad. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och har förmåga och intresse av att hitta nya lösningar när det uppstår ett förändrat behov. Du kan växla mellan att se till både detaljer och helheter och kan tolka och förklara avancerade sammanhang på ett lättbegripligt sätt.   Grundläggande kvalifikationer - Relevant eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten  - Erfarenhet av bearbetning av stora datamängder med tillhörande analys - Erfarenhet av arbete i BI-verktyg, exempelvis Qliksense - Uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska     Övriga meriter - Erfarenhet av att skapa kommunikationsmaterial riktat mot beslutsfattare  - Erfarenhet av arbete i en stor organisation   Utöver dessa egenskaper har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap. Medarbetare på Arbetsförmedlingen: - Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten - Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser - Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring    Vårt erbjudande Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är Solna. Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. I denna tjänst erbjuder vi möjlighet att arbeta på distans upp till 49 procent på årsbasis. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-06-03. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.  När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår har vi svårare att göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen. Har du skyddade personuppgifter kontaktar du den Rekryteringspartner som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer och se en film om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss  Urvalstest och arbetsprov kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons