Om tjänsten

Besök hemsida insikta.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

I denna nya roll som Customer Success Manager kommer du att vara en ambassadör som på ett pedagogiskt och lösningsinriktat sätt arbetar för att bibliotekschefer och bibliotekarier ska få ut mesta möjliga värde av BTJ:s digitala informationstjänster. Din huvuduppgift blir att upprätthålla och utveckla goda affärsrelationer med BTJ:s befintliga bibliotekskunder i Sverige. Målsättningen är att frigöra tid och resurser för biblioteken.

Det innebär resor, där du själv bokar in möten, planerar, besöker bibliotek, genomför behovsanalyser och skapar dig förståelse för hur BTJ:s tjänster används. Du kommer också att genomföra workshops och presentationer av BTJ:s digitala lösningar samt visa hur biblioteken kan spara tid och bli effektivare genom tjänsterna.

Du samarbetar löpande med BTJ:s olika team där ni tillsammans förbättrar produktutbudet och utvecklar erbjudandet. Du rapporterar direkt till försäljningschefen i Lund. I rollen:

• genomföra behovsanalyser och skapa dig en bild av användarbeteenden• proaktivt, metodiskt och strukturerat stötta biblioteken i användandet• övergripande samarbeta med huvudkontoret på Ideon i Lund

Vem är du?

Du är utåtriktad, serviceminded och gillar att bygga förtroendefulla relationer. Du har ett intresse av den nya tekniken och har lätt att lära t. ex hur digitala informationstjänster kan hjälpa kunder att spara tid. Du gillar att vara ute på fältet och är beredd att resa i Sverige tre-fyra dagar i veckan. Vi ser gärna att du har,

• erfarenhet av service och/eller försäljning, helst inom B2B• en viss teknisk förståelse och intresse, lätt att lära nya system• erfarenhet av att själv boka in möten och planera effektiva resrutter• högskoleutbildning – gärna inom service, teknik eller ekonomi

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett härligt team i ett företag som är marknadsledande inom sin nisch. I denna kundnära roll blir du ansiktet utåt, med järnkoll på vad biblioteken behöver för att arbeta tidseffektivt. På BTJ får du ett roligt och varierande arbete ett vävande, värderingsstyrt bolag där innovation och entreprenörskap alltid uppmuntras. Du får också:

• möjlighet att utveckla BTJ:s befintliga och nya produkter• engagerade kollegor med gemensamt fokus• kompetensutveckling och karriärmöjligheter

Ansök via länken, vi tillämpar löpande urval, dock senast den 20 juni. Har du frågor, ring eller mejla vår samarbetspartner Insikta AB Charlotte Olsson 070–6021911, [email protected]

Vi är BTJ – specialister på digitala informationstjänster och media för kunskapssektorn. Genom att göra kunskap och media tillgängligt för fler arbetar vi för ett klokare och mer inkluderande samhälle. I över 80 år har vi arbetat för Sveriges bibliotek. Det är vår viktigaste marknad, men inte den enda. Idag jobbar vi dessutom mot skola, myndigheter och företagsvärlden. Vi står aldrig still, utan rör oss alltid framåt med mod och handlingskraft. Digitalt, effektivt och kreativt. BTJ är ett privatägt företag med cirka 55 medarbetare som omsätter 100 MSEK. Adress Mobilvägen 4 Lund.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons