OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-20

Socialförvaltningens uppgift är att stödja människor som på grund av funktionsnedsättning, ekonomisk eller social problematik behöver olika former av stöd och hjälp. Beskrivning Vi söker dig som vill ha ett varierande och meningsfullt arbete, där du tillsammans med engagerade, ansvarstagande och kunniga medarbetare arbetar för att göra skillnad för kommunens invånare. Som enhetschef har du en viktig roll i att leda och utveckla verksamheten framåt. I rollen som enhetschef i Ovanåkers kommun får du möjligheten att arbeta i en organisation med ett gott arbetsklimat och korta beslutsvägar, du arbetar nära dina kollegor, ledning och andra samarbetspartners. Inom socialförvaltningen arbetar vi utifrån ett tillitsbaserat ledarskap. Arbetsuppgifter Som ansvarig enhetschef förväntas du leda verksamheten mot uppsatta mål med ansvar för bland annat verksamhetsutveckling, kvalitet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du samverkar både externt och internt med såväl andra myndigheter som anhöriga och/eller enskilda. Du ingår i Individ- och familjeomsorgens ledningsgrupp och deltar aktivt i utvecklings- och kvalitetsarbete. Du ansvarar för enheten som arbetar med myndighetsutövning gentemot vuxna (SoL, LVM). Enheten innefattar försörjningsstöd, vuxen missbruk, socialpsykiatri, VINR, Budget- och skuldrådgivning. Du har den enskilde i fokus där medborgare och medarbetares delaktighet och inflytande är en grundläggande del i arbetet. Du behöver vid behov arbeta över ansvarsgränser inom individ- och familjeomsorgen. Kvalifikationer Du har lämplig högskoleutbildning, t.ex. socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. Du har goda kunskaper gällande myndighetsutövning. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som chef eller ledare är meriterande. Du som söker erbjuds ett omväxlande och utmanande arbete som ställer krav på att du är flexibel, strukturerad, ansvarstagande, engagerad och lyhörd för verksamhetens och medarbetarnas behov. Som enhetschef behöver du ha förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare. Du förväntas också vara klar och tydlig i din kommunikation samt ha en god samarbetsförmåga. Du behöver vid behov kunna fatta snabba beslut, prioritera och agera för verksamhetens bästa. Du bör även ha ett intresse för digitalisering och tekniska lösningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och dina ledaregenskaper. Villkor Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan därför tillsättas före det som har angetts som sista ansökningsdatum. Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter. Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan! Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro. Om du är eller tidigare har varit anställd i Ovanåkers kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons