OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida krokom.se
Omfattning Deltid
Publicerad 2024-05-17

Ett jobb med plats för utveckling!

Till Stöd och Service söker vi en vikarierande enhetschef som hoppas och törs tro på en tillsvidareanställning. Så var lite modig så är vi välkomnande!

Vi värnar om alla invånare och jobbar för att ge våra individer bättre förutsättningar till ett mer självständigt liv och att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden. Kommunen har fyra värdeord; välkomnande, modig, nära och pålitlig. Vi arbetar aktivt för att dessa ord ska genomsyra hela vår verksamhet.

Arbeta i Krokom, kommunen mitt i Jämtland

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Krokoms kommun ingår i samiskt förvaltningsområde, vilket innebär att arbeta för att stärka det samiska språket, att synliggöra kulturen och ge samerna inflytande.

Socialförvaltningen är en stor förvaltning både sett till antal medarbetare och till bredden på uppdrag. Vi är indelade i fem verksamhetsområden och finns i hela kommunen. Här ansvarar vi för att ge vård och omsorg, stöd och service samt hälsa och sjukvård till våra medborgare som har behov av det, i alla skeden av livet. Vi gör skillnad på riktigt!

I vårt verksamhetsområde, Stöd och Service, ryms bland annat personlig assistans, daglig verksamhet, korttidsboende för barn och unga, boendestöd samt grupp- och servicebostäder. Vi söker i första hand dig som vill ta dig an, och engagera dig för, våra personliga assistansgrupper. Dessa arbetsgrupper finns utspridda i brukarnas egna hem i och runt Krokom som centralort.

Du kommer till en trygg och erfaren ledningsgrupp som har kontorslokaler i centrala Krokom och som ses för gemensamma möten minst en gång per vecka. I dessa möten deltar du tillsammans med dina fyra enhetschefskollegor samt varannan vecka även med verksamhetschef.

Som komplement, och stöd, till cheferna och verksamheten finns även en kurator, en arbetskonsulent samt en projektanställd stödpedagog. Ledningsgruppen har även chefsstöd i form av en korttidsrekryterare, en bemanningshandläggare samt en verksamhetsadministratör som finns till för att underlätta arbetet för enhetscheferna.

En dag som enhetschef på Stöd och Service

Som enhetschef kommer du att vara närmsta chef för ca tjugofem erfarna och självständiga medarbetare. Din uppgift är att leda det operativa arbetet och du har ansvar för verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi inom dina enheter. Du ansvarar även för ledning och verksamhetsutveckling genom att planera, genomföra, följa upp och utvärdera hur verksamheten utvecklas gentemot uppsatta mål, riktlinjer och gällande lagstiftning.

Du kommer att ingå i ledningsgruppen och jobba nära de andra enhetscheferna samt med andra aktörer både internt och externt. Verksamhetschefen är din närmsta chef.

För att lyckas med uppdraget har du närmast hjälp av dina chefskollegor samt dina medarbetare. Du har även tillgång till olika typer av stabsstöd i ditt arbete såsom HR, ekonom, SAS och MAS.

Din kompetens

Vi söker dig som har en akademisk utbildning som bedöms relevant för uppdraget eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du behöver god kunskap om arbetsmiljölagen och arbetstidsregler.

Kunskap inom LSS och tidigare erfarenhet från 24/7 verksamhet är meriterande.

Du är strukturerad och flexibel, gillar att arbeta såväl själv som tillsammans med andra. Som person är du trygg och tydlig i din ledarroll och har kraft och mod att leda i såväl med- som motgång. Du har förmåga att inspirera och motivera såväl kollegor som medarbetare samtidigt som du är lyhörd, skapar förtroende och upprätthåller goda relationer.

Du behöver känna dig bekväm med att uttrycka dig i både tal och skrift.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper då du ska komplettera övriga i ledningsgruppen.

Körkort är ett krav.

Övrig information

Tjänsten är inledningsvis ett vikariat på deltid, 50–75% från augusti 2024 tom augusti 2025 med trolig förlängning 2026 ut.

Tidsramens otydlighet beror på att vikariatet uppkommit då en av våra befintliga enhetschefer kommer att arbeta med ett förvaltningsövergripande uppdrag som finansieras via statsbidrag.

Beroende på kompetens och erfarenhet hos dig så kan vi troligtvis kombinera chefsuppdraget med vissa övergripande administrativa uppdrag och öka tjänstgöringsgraden.

Sista ansökningsdag 2024-05-31

Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta inte med din ansökan!

Krokoms kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.

Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter, 0640-161 00

”Hälsning från din blivande chef”

Jag ser fram emot att komplettera Stöd och Service med ytterligare en stjärna som berikar såväl vår verksamhet som vår ledningsgrupp! Jag tror på att lysa på det goda och inte blunda för det som behöver förbättras samt att arbetsglädje gör oss till bättre ledare för dem vi finns till för.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons