OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida orebro.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-17

Söker du en roll där din servicekänsla och ditt öga för siffror kommer till sin rätt? Om du vill ha många härliga kollegor och möjligheten att vara med och utveckla Örebro kommuns löneprocess har vi tjänsten för dig. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och hoppas att du blir en av oss! Om tjänsten Som vår nya löneadministratör blir du del av ett stort gäng kollegor som tillsammans ser till att ca 17 000 medarbetare varje månad får rätt lön i rätt tid, så att de kan göra Örebro lite bättre. Vi stöttar många olika typer av verksamheter med över 350 olika roller vilket ger dig variation och stora möjligheter att utvecklas i jobbet. Du kommer tillhöra ett av våra tre team som riktar sig mot varsitt verksamhetsområde men vi stöttar varandra även över gränserna. Dina huvudsakliga uppgifter kommer bestå av löneadministration, löneavvikelser och lönekörning. Du kommer även utbilda och ge stöd i frågor gällande exempelvis tidrapportering, semester och övriga frågor till chefer och medarbetare i kommunens verksamheter. Vi vill ständigt utveckla, digitalisera och förbättra våra processer vilket du kommer vara med och bidra till. Exempel på arbetsuppgifter: • löneadministration • registrering i lönesystem • kontroll och kvalitetsgranskning • stötta medarbetare och chefer i lönerelaterade frågor • utveckling av löneprocessen Om arbetsplatsen Vi på HR-Lön är ett gäng på 24 medarbetare. Gruppen består främst av löneadministratörer men även två pensionsadministratörer, en lönekonsult, två som arbetar med utdata och en arbetsledare. Just nu utgår vi från lokaler på Ringgatan 32 men kommer framöver att flytta till nyrenoverade lokaler på Åbylunden 1. Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb. Kvalifikationer Vi söker sig som är serviceinriktad och har något av en pedagogisk ådra i kontakten med våra chefer och medarbetare. För att passa in i vårt gäng behöver du ha lätt för att bjuda in till samarbete och dela med dig av din kompetens till andra. Du tar ansvar för ditt arbete och är aktivt med och bidrar till utvecklingen av vår enhet. Vi står inför förändringar och därför behöver du ha ett flexibelt förhållningssätt med förmågan att ställa om. Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Då majoriteten av arbetet utförs via dator och system ställer det krav på god datorvana. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Krav: • yrkeshögskoleutbildning med inriktning lön alternativt gymnasieutbildning inom ekonomi/administration • flerårig erfarenhet av löneadministration • erfarenhet av arbete i lönehanteringssystem • erfarenhet av tillämpning av lagar och avtal inom löneområdet Meriterande: • erfarenhet av pensionsadministration • erfarenhet av Medvind eller Personec • erfarenhet av att hålla system- och avtalsutbildning • erfarenhet av löneadministration i offentlig förvaltning Omfattning och tillträde Anställningsform: tillsvidareanställning Sysselsättningsgrad: 100% Tillträde: enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 Arbetstid: Möjlighet till flexibel arbetstid. Övrig information Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig. Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att tillämpa tester. Ansökan Sista ansökningsdag är 2 juni. Välkommen med din ansökan! Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons