OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida jurek.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-17

Vi söker nu en erfaren, senior lönespecialist med vana att leda och utveckla löneutbetalningsprocessen till myndighet i Norrköping. Välkommen med din ansökan! Arbetsbeskrivning I uppdraget ansvarar du för att säkerställa att 1700 korrekta löner betalas ut i rätt tid i enlighet med gällande kollektivavtal och lagstiftning. Tillsammans med fyra löneadministratörer och en lönespecialist supporterar du myndigheten i frågor relaterade till lön och andra ersättningar. Din uppgift är att fördela arbetet i gruppen genom daglig styrning och säkerställa nödvändig kompetensutveckling/kompetensöverföring inom gruppen och även planera för introduktion av en nyanställd lönespecialist som börjar i augusti. Du ansvarar också för att rutiner och checklistor är uppdaterade och säkerställer att förändringar och uppdateringar sker i vårt lönesystem. Uppdraget omfattar arbete med hela lönehanteringen fram till lönekörningen (exempelvis reseräkningar, rättelser, körjournaler, olika ledigheter, förmåner, intyg och kontroller). I denna tjänst kan nedan (men inte uteslutande) arbetsuppgifter förekomma; • bearbeta och kontrollera löneunderlag • ta fram lönelistor • ta fram rapporter och statistik • redovisa skatter och arbetsgivaravgifter • sammanställa tid- och frånvarorapporter • svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet) • göra beräkningar och rättningar • daglig styrning och arbetsledning av verksamheten Vem är du? Följande ska-krav ställs på konsulten: • utbildad lönespecialist • minst fem (5) års arbetslivserfarenhet som lönespecialist • erfarenhet av daglig styrning och verksamhetsplanering • goda kunskaper i MS Office • goda kunskaper i lönesystem, försystem och eftersystem (exempelvis Personec P) • goda kunskaper om kollektivavtal och att hantera många olika kollektivavtal • kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Vidare ser vi att konsulten har ett coachande förhållningssätt, är pedagogisk, tydlig och stabil. Förmåga att hantera en komplex verksamhet med många olika kollektivavtal är meriterande då myndighetens anställda går mot många olika kollektivavtal. Att ha erfarenhet av jobb på statlig myndighet är meriterande. Du ska vara tillgänglig för intervju via Skype 2024-05-30. Du erbjuds Ett konsultuppdrag på 100%. Uppdraget kommer preliminärt att starta 2024-06-03 och förväntas pågå i tre (3) månader. Myndigheten har rätt att förlänga hela eller delar av avtalet upp till 2 gånger. Totalt kan den totala avtalstiden bli nio (9) månader. Du kommer att bli anställd av Jurek Talents och vara uthyrd till vår kund och erbjudas en tidsbegränsad anställning. Placering är i Norrköping. Under uppdragstiden kommer behovet av att arbeta på plats på kontoret i Norrköping att variera. Första månaden ska konsulten vara på plats 100 %, sedan kommer möjlighet att arbeta på distans ca 1-2 dagar i veckan om arbetet tillåter. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emelie Kumlin på [email protected]  Om verksamheten Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Då urvalsprocessen sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se. Vi tar inte emot ansökningar via mail.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons