Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-17

Du har öga för detaljer och kan se helheten. Precis som vi. Om arbetsplatsen: Här i Sundbybergs stad växer vi tillsammans och Sundbyberg växer med dig! Levande, nytänkande och tillsammans arbetar vi för att ha en hög kvalitet på den verksamhet vi bedriver. Enheten för administrativt stöd och förebyggande arbete söker nu en administrativ assistent som är serviceinriktad, lyhörd och ödmjuk. Eftersom vi arbetar i en tid av förändring behöver du även vara nyfiken, välkomna förändringar och vilja arbeta med ständiga förbättringar. Vi arbetar med stolthet och med en hög kvalitetsmedvetandehet. Dina arbetsuppgifter: En stor del av arbetet innebär att hantera, sortera och utreda all inkommen post och fax. Övriga arbetsuppgifter innefattar sektorns arkiv, förfrågningar från och registerutdrag till myndigheter, kontakt med stadens invånare gällande intyg, registrering av handlingar i stadens verksamhetssystem Treserva, administration av person- och hembesökslarm samt övrigt förekommande uppgifter inom en socialtjänst. Som administrativ assistent kommer du således arbeta med posthantering, arkivering och utskick. Övriga uppgifter kan vara att skriva protokoll, minnesanteckningar, göra/hantera akter och i största allmänhet agera för att vara en kvalitativ intern servicegivare. I mycket av det vi gör ingår sektressbelagda uppgifter, du behöver således vara medveten, kunna hantera och känna dig trygg i att arbeta med sekretess. Dina kvalifikationer och egenskaper: Vi vill att du är van vid att arbeta strukturerat och kan prioritera när det behövs. Du är noggrann, har lätt för att sätta dig in i och arbeta enligt satta rutiner och har ett öga för detaljer. Tjänsten ställer höga krav på servicekänsla och bemötande samt att du tar ett eget ansvar för dina arbetsuppgifter samtidigt som ditt nära samarbete med gruppen är viktig. För att lyckas i denna tjänst behöver du ha en färdig gymnasieutbildning, erfarenhet från socialtjänstens verksamhet och gärna i verksamhetssystemet Treserva eller motsvarande. Du måste förstå och kunna hantera att dagligen mötas av olika ärenden och ha en utredande attityd för att säkerställa en korrekt ordning av diverse ärenden som du arbetar med. Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word, Outlook och Teams samt en i övrigt hög digital mognad är en förutsättning för att lyckas i denna tjänst. Meriterande: Erfarenhet och kunskaper i verksamhetssystemet Treserva, kunskap att göra sökningar i Infotorg. Behärska och förstå olika principer gällande tillgänglighetsanpassade dokument. Motsvarande administrativt arbete inom socialtjänst och/eller tidigare erfarenhet som handläggare inom socialtjänsten eller motsvarande. Övrigt: Du kommer till stor del att arbeta funktionsbaserat, där delade arbetsuppgifter utförs statiskt enligt schemaläggning. Arbetet bedrivs huvudsakligen i Sundbybergs stadshus. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2024-10-01. Ansök senast den 2024-06-09. Vänligen läs jobbannonsen noggrant och skicka en ansökan där du motiverar varför du passar in i ovanstående tjänstebeskrivning. Urval och intervjuer kan ske löpande så tveka inte med att skicka din ansökan redan idag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan!   Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons