Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-17

Verksamhetsområde medicin Lasarettet i Enköping är ett länsdelssjukhus med cirka 580 anställda. Vi är belägna i en region som expanderar och har goda kommunikationer till Stockholm, Uppsala och Västerås. Vårt patientunderlag är boende i Enköpings kommun, Håbo Kommun och i Södra Heby, tillsammans ca 72 000 invånare. Lasarettet har också ett länsuppdrag inom vissa områden med patienter från hela Uppsala län. Vår verksamhet Verksamhetsområde medicin består av öppenvård, akut och planerad slutenvård med fokus på följande processer: hjärtsvikt, stroke, diabetes och infektioner. Därutöver bedrivs öppenvård inom mag-/tarm- och leversjukdomar. Till verksamheten ingår en hudmottagning som drivs i samarbete med Akademiska sjukhuset. Verksamheten är organiserad i två medicinavdelningar, medicinmottagning, rehabiliteringsenhet, lasarettsansluten hemsjukvård och intermediärvård. Vi söker nu en verksamhetsadministratör som kommer arbeta mot verksamhetsområde medicin tillsammans med verksamhetschef, biträdande verksamhetschef, chefssekreterare, patientsäkerhetssamordnare, kvalitetssamordnare, avdelningschefer och läkare. Ditt uppdrag Du som verksamhetsadministratör är en nyckelperson för verksamhetsområde medicin. Du assisterar verksamhetschefen i det dagliga arbetet, där bemanning och personalfrågor, utgör de största delarna. Du lägger schema för läkarna, eventuellt vara med under rekryteringsprocessen och förbereder inför nyanställningar i form av anställningsunderlag, beställning av behörigheter, introduktion etc. Du är en del av det administrativa arbetet gällande ST-läkare, AT-läkare och läkarstudenter. I de verksamhetsövergripande uppgifterna ingår t ex kallelser av möten, viss fakturahantering, beställare inköp i Agresso och administrativt stöd till läkarna. Du kommer att ingå i några av sjukhusets nätverksgrupper, där andra uppdrag än ovan beskrivet ingår. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet som bemanningsassistent från vården. Erfarenhet av schemaläggning är ett krav, vi använder Medinet och Heroma. Du gillar högt tempo och är serviceinriktad, strukturerad och van att arbeta självständigt. Du har lätt för att träffa nya människor och etablera nya kontakter. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Word, Excel och Office 365. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, där god samarbets- och kommunikationsförmåga, en ödmjuk och ansvarstagande inställning och positiv attityd värderas högt. Vi erbjuder Tillsvidareanställning, heltid, tillträde i höst eller efter överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Vill du veta mer om tjänsten eller vår verksamhet är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef Seyedisa Jalali, 0171–418222 Fackliga organisationer nås via växeln, 0171-41 80 00 Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Bifoga gärna eventuella utbildningsbevis. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons