Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-16

I Säffle kommun både kan, vill och vågar vi. Vi har en öppen attityd och välkomnar det nya. Vi värnar om varandra och samhällets växtkraft. Vi är kända för vårt goda värdskap och med stolthet säger vi att vi är Säfflebor - så har vi formulerat vår vision om hur vi vill leva i Säffle 2026 Beskrivning Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av systemförvaltning? Vill du vara med och forma framtidens administration i en politiskt styrd organisation, nära förtroendevalda och kommunledning?  Vi har ett viktigt och spännande arbete för dig! Vi utökar vårt uppdrag inom administrationen och söker därför en kvalificerad kommunsekreterare. Arbetsuppgifter Som kommunsekreterare kommer du att ha en viktig roll i att vidareutveckla kommunens ärendeprocess tillsammans med förtroendevalda, förvaltningschefer/VD och övriga kommunsekreterare. Du kommer i första hand att vara sekreterare i den gemensamma teknik- och fritidsnämnden Säffle-Åmål och i kommunens bolag, med ett ansvar för att ärendeberedningen håller en hög kvalitet. Arbetet sker i nära samarbete med förtroendevalda och kommunledning liksom med andra verksamheter i hela organisationen. I arbetsuppgifterna utgör förvaltning och utveckling av arbetet i kommunens ärende- och dokumenthanteringssystem en viktig del, men även utredningsuppdrag ingår liksom ett ansvar för informationsförvaltningen ur ett arkivperspektiv hos de nämnder där du är verksam. Du förväntas även att ansvara för internutbildningar inom ditt ansvarsområde. Arbetet är utåtriktat och innebär många kontakter inom hela kommunorganisationen och med kommunens förtroendevalda. Du kommer att arbeta med kunniga och erfarna kollegor inom kanslienheten som präglas av en stark team- och servicekänsla. Viss kvällstjänstgöring förekommer. Varför Säffle kommun? Vi erbjuder en kreativ arbetsmiljö där administrativa processen har en viktig plats och där du har stora möjligheter att vara med och påverka hur vårt arbetssätt ska utvecklas framöver. Som kommunsekreterare på kanslienheten är du centralt placerad i vår organisation, men du kommer också att vara verksam på plats hos de nämnder/bolag och förvaltningar som tillhör ditt ansvarsområde.    Kommunens kansli har ansvar för det centrala nämndsekretariatet, registratur, juridik, kommunarkiv, koncernövergripande verksamhetsutveckling, fastighetsfrågor, upphandling och vaktmästeri. Kanslienhetens kontor är belägna i Säffles vackra stadshus från 1950-talet mitt i centrala Säffle. Kvalifikationer Du har högskoleutbildning med juridisk eller stats-/samhällsvetenskaplig inriktning eller liknande. Du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning/politiskt styrd organisation. Du har goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt och en mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift. Tidigare erfarenhet av nämndsekreterararbete är meriterande. Som person är du initiativtagande och resultatorienterad. Du är bra på att samarbeta och bygga relationer och nätverk i en större organisation. Du har också förmåga att skapa strukturer, ordning och reda för ärendeprocessen samt att kunna förmedla denna på ett pedagogiskt sätt. Du har en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad. Villkor Vi kallar till intervju fortlöpande under rekryteringsprocessen. För vidare information om våra verksamheter besök: https://www.saffle.se/ Läs mer om Säffle kommuns förmåner på vår http://jobb.saffle.se/ För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Säffle kommun tillämpar rökfri arbetstid. Vi undanber oss kontakt med annonsförsäljare och övriga media i den här rekryteringen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons