OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida quest.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-16

Vi söker en UX designer till kundmötesavdelningens tjänsteutvecklingssektion. Sektionen bemannar flera team med specialistkompetens inom UX och tillgänglighet. Kundmötet består i dagsläget av två utvecklande tåg vars uppdrag är att skapa en trygg, sammanhållen upplevelse i kundens föredragna miljö och utifrån kundens situation.

UX designern kommer tillhöra team Bridgetown som jobbar med att skapa ett digitalt kundmöte där externa användare kan inspireras och lätt förstå hur de kan använda organisationens öppna data och API:er. Teamet har utvecklare och kommunikatörer/copy i teamet och vi jobbar prestigelöst och användarcentrerat tillsammans. Teamet tillhör ett tåg med flera andra team, som denna roll både kommer samarbeta med, men också ha möjlighet att göra punktinsatser för om intresse finns för det. UX-designern tillhör också organisationens design och UX-community.

Skills som vi sett varit av stort värde i denna roll är: vara drivande, duktig på att hålla workshops och fånga upp behov som omvandlas till skisser eller annat visuellt samt ta fram koncept som synkas med olika stakeholders.

Du ska minst ha följande kompetenser och/eller erfarenheter:

  • Minst två års utbildning inom design på universitetsnivå eller motsvarande
  • Minst fyra års praktisk arbetserfarenhet eller utbildning inom grafisk design
  • Minst två år aktuell erfarenhet av arbete som tjänstedesigner med uppdrag att utforma digitala tjänster och flöden som balanserar användarbehov, verksamhetsmål och tekniska förutsättningar
  • Minst tre års erfarenhet av att arbeta med de olika delar som ingår i tjänstedesignsprocessen (user research, idégenerering, prototypande och testning, paketering)
  • Bemästrar flera olika metoder för att leda workshops samt sammanfatta och dokumentera insikter från dem, samt god förmåga att lära ut dessa metoder

Meriterande Kriterium: 

  • Arbetserfarenhet av att använda prototypverktyg, som till exempel Figma, och digitala verktyg för konceptualisering och workshops på distans, som till exempel Miro
  • Arbetserfarenhet av att ta fram visioner och roadmaps för tjänster och värdeströmmar
  • Goda kunskaper och tidigare erfarenheter av arbete med digital tillgänglighet
  • Arbetserfarenhet av eller utbildning inom kommunikation
  • Arbetserfarenhet av SAFe och agilt arbete i utvecklingsteam.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons