Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-13

Har du erfarenhet av rollen som Inköpare och kunskap inom tillverkande industri? Vill du verka i en internationell koncern med spännande framtidsvisioner och utvecklingsfokus? Då har vi chansen för dig! Vi söker nu en operativ och analytisk inköpare till ett internationellt bolag med placeringsort i Jönköping.

Tjänsten är en heltidsanställning hos vår kund där Poolia enbart hanterar rekryteringsprocessen. Urval och intervjuer sker löpande, därav ser vi gärna att du skickar in din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN

I rollen som Inköpare kommer du ansvara för kvalificerat inköpsarbete. Du säkerställer att inköpsarbetet följer bolagets mål och processer samtidigt som du utvecklar kostnadseffektiva överenskommelser med leverantörer som optimerar organisationens lönsamhet. För att säkerställa hög prestanda, kvalitet och leveranssäkerhet arbetar du aktivt med att skanna av och följa marknadens förändringar, samtidigt som du bygger och underhåller starka relationer med bolagets leverantörer.

Placering för rollen är i Jönköping och du rapporterar till Inköpschefen. Här får du möjlighet att bli en del av ett framåtlutat bolag. Du blir en del av ett gott gäng som har roligt på arbetsplatsen samtidigt som du får arbeta i en utvecklande miljö med stort personligt ansvar.

VI SER GÄRNA ATT DU HAR

  • Eftergymnasial utbildning med relevant inriktning mot inköp och logistik och/eller har arbetslivserfarenhet som har gett dig denna kunskap i praktiken

  • Flerårig erfarenhet av inköpsarbete, gärna inom tillverkningsindustrin

  • God materialkännedom inom aluminium och plåt (meriterande)

  • God vana av Office-paketet och affärssystem, meriterande med SAP

  • Goda kommunikationsförmågor och förmåga att hantera flera projekt samtidigt

  • Goda kunskaper i svenska och engelska så väl i tal som skrift

PERSONLIGHET

Vi värdesätter högt om du är strukturerad, resultatinriktad och har en stark egen drivkraft. Du drivs av att nå utmanande, uppsatta mål och har viljan att nå hög effektivitet i ditt inköpsarbete. För denna tjänst krävs erfarenhet, noggrannhet och förmåga att sätta sig in i kalkyler, målsättningar och driva projekt och affärer framåt. Det är positivt om du har en god förhandlingsförmåga och trivs med att göra bra affärer.

Vidare tror vi att du är en engagerad person som gillar att ta stort eget ansvar i ditt dagliga arbete. Du är duktig på att tolka branscher, lägga strategier för att möta förändringar på marknaden samt skapa goda och långsiktiga relationer både internt och externt.

Låter detta som en tjänst för dig, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

VÅR REKRYTERINGSPROCESS:

I denna process använder vi oss av löpande urval vilket innebär att vi fortlöpande går igenom din ansökan för att se hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Intervjuer och tillsättning kan göras innan sista ansökningsdag. Ser vi dig som en av våra potentiella kandidater kommer vi att kontakta dig för en intervju. I samband med detta får du information om upplägget för intervjun samt övriga steg i processen såsom ytterligare intervjuer, tester och referenstagning. Om du inte går vidare i processen blir du informerad om detta senast när vi har tillsatt tjänsten.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons