Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-13

Medicinkliniken, Nyköpings lasarett Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Kom och arbeta med oss på medicinkliniken i Nyköping! Vi söker dig som vill ha ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter och möjlighet till utveckling. På den administrativa enheten blir du en av flera sekreterare och du får kollegor med hög kompetens som är intresserade av att ta tillvara dina erfarenheter och kunskaper. Medicinkliniken är den största kliniken på Nyköpings lasarett med cirka 200 medarbetare fördelade på sex enheter med respektive enhetschef. Vi har verksamhet inom njurmedicin, kardiologi, endokrinologi, hematologi, gastroenterologi, neurologi och allmän internmedicin inklusive akutsjukvård på akutmottagning och akutvårdsavdelning. Utöver det har vi också två vårdavdelningar inklusive MIMA, samt en medicinskt utrednings- och behandlingsavdelning som ligger på mottagningen. Dina arbetsuppgifter Som medicinsk sekreterare hos oss arbetar du flexibelt med skiftande arbetsuppgifter såsom medicinsk dokumentation och administration, dokumentregistrering, Tele-Q, posthantering och skanning, mottagningsbokningar, kvalitetsregistreringar & DRG mm. Din kompetens Du är utbildad medicinsk sekreterare, har en god hörförståelse och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande om du har erfarenhet av NCS Cross och andra, för Region Sörmland, relevanta IT-system. För oss på administrativa enheten så är två av dina ledord trevligt bemötande och ingenting är omöjligt. Du ska tycka om att arbeta strukturerat och under eget ansvar samtidigt som du är bra på att planera och prioritera det dagliga arbetet. Vi vill gärna att du ser möjligheter och har en vilja att delta i förändrings- och kvalitetsarbeten. Vi söker dig som: • är bekväm att arbeta både självständigt samt i team • har lätt för att samarbeta med andra då de medicinska sekreterarna har en central roll i verksamheten • har ett genuint intresse av att arbeta med- och för människor • trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat • har god initiativförmåga och stor ansvarskänsla. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper, så som en positiv grundinställning till att arbeta för och serva det viktigaste vi har - våra patienter samt även en positiv grundinställning till teamarbete och kollegialt samarbete. Anställningsform Vikariatsanställning till och med 2024-12-31. Tillträde enligt överenskommelse. Information om tjänsten lämnas av Administrativ enhetschef Ulrika Hjorth, 076–724 91 51. HR-specialist Sofia Eirsköld och fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss på medicinkliniken! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-05-30. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) och Instagram (http://www.instagram.com/region_sormland_jobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons