Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-13

Är du ekonom med erfarenhet av kundreskontra? För Vings räkning söker vi dig med flerårig erfarenhet, som drivs av förbättringar och som vill vara en del av ett nordiskt team i den bästa av branscher! OM TJÄNSTEN Ving är en del av den nordiska koncernen Nordic Leisure Travel Group och Financial Services är en del av Finance. För Vings räkning söker vi nu en ekonom till deras kundreskontrafunktion där du kommer ingå i ett nordiskt team med brett ansvar för kundfakturering, inbetalningar, återbetalningar samt administration av bankuppgifter. Inledningsvis kommer ditt fokus främst att vara administration av bankuppgifter, utbetalning av reklamationer och utlägg samt bokföring och kontoavstämningar. Därefter kommer du steg för steg att få ta dig an övriga arbetsuppgifter inom teamet, samtidigt som du också lär upp dina kollegor. Du kommer ingå i ett team på sju personer och du rapporterar till chefen för kund- och leverantörsreskontra. Rollen har även ett starkt fokus på service gentemot kollegor och samarbetspartners, men också på nära samarbete inom det nordiska teamet i det dagliga arbetet såväl som i det kontinuerliga förbättringsarbetet. Arbetet innehåller både löpande arbete, projektarbete och ad hoc-uppgifter i en miljö som präglas av snabba förändringar och högt tempo. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Academic Work och arbetar på uppdrag hos Ving. Vi söker dig som kan börja omgående där uppdraget initialt sträcker sig sex månader men där målet är en överrekrytering direkt till Ving. Du erbjuds - En spännande och utvecklande miljö där du får möjlighet till en långsiktig karriär hos Ving - En omväxlande vardag tillsammans med härliga kollegor - En engagerad konsultchef från Academic Work som kommer stötta och coacha dig under ditt uppdrag ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Kundfakturering * Utbetalning av reklamationer och utlägg * Bokföring och kontoavstämningar * Administration av bankuppgifter VI SÖKER DIG SOM - Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi - Har flerårig erfarenhet i närtid av arbete inom kundreskontra - Har god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser - Är en van användare av Excel samt övriga verktyg inom Microsoft 365 - God förmåga att kommunicera på engelska i tal och skrift samt kunna förstå de skandinaviska språken i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV - Erfarenhet av och intresse för system, digitalisering och automatisering - Erfarenhet av Microsoft Power Automate För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: Vi söker dig som ser prestigelöst samarbete inom och utanför teamet som både en självklarhet och en framgångsfaktor. Du har både vilja och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förutsättningar och du lär dig ofta och gärna nya saker. Du förstår värdet av noggrannhet och att etablera och dokumentera goda rutiner. Du kan självständigt ta initiativ till och driva förbättringar i nära samarbete med ditt egen och andra team. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vill du veta mer om Ving? Klicka här!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons