Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-08

Inköpssektionen, RK Ekonomi och affärer, Förvaltningsavdelningen Har du utbildning inom inköp eller erfarenhet som operativ inköpare? Vi erbjuder en bred och varierande roll för dig som har ett stort engagemang för inköpsarbete och vill ha möjligheter att utvecklas i rollen och även bidra till utvecklingsarbete.  Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som operativ inköpare har du en viktig roll att säkerställa att verksamhetens inköpsärenden hanteras korrekt från början till slut. Det innebär att du avropar från befintliga avtal, följer upp och bevakar gjorda inköp samt rapporterar eventuella leverans- och fakturaavvikelser. I arbetsuppgifterna ingår också att sköta kontakter med leverantörer, ta in offerter, bevaka leveranser, förhandla och sluta avtal om priser och volymer. Du kommer även att genomföra och planera direktupphandlingar inom ramen för LOU och arbeta med avtalsförvaltning. I rollen ingår också att säkerställa korrekt hantering av inköpsärenden och dokumentation. I dina arbetsuppgifter ingår även att utveckla arbetet inom inköpsområdet. Vidare stöttar du verksamheten i inköpsfrågor och frågor om de lagar och regelverk som Regeringskansliet styrs av inom inköpsområdet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se Din bakgrund Du har eftergymnasial utbildning inom inköp, till exempel från yrkeshögskola, alternativt avslutad gymnasieutbildning i kombination med några års erfarenhet som operativ inköpare från offentlig verksamhet. Du har kunskap om de lagar och regelverk som styr inköpsarbetet (t.ex. LOU, Köplagen och Avtalslagen). Du har god kunskap i svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva operativ avtalsförvaltning, att utveckla E-handel eller arbete i inköpsprojekt. Det är även meriterande med erfarenhet av att ha varit delaktig i förändringsarbete av inköpsområdet eller av förhandling. Om du har erfarenhet av operativt inköpsarbete från privat verksamhet är även det meriterande.  Dina egenskaper För att passa i rollen behöver du vara strukturerad, självgående och initiativtagande. Du är även flexibel och serviceinriktad med mycket god samarbetsförmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.  Övrigt Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om befattningen, kontakta sektionschef Alexandra Fägerskiöld på telefon 08-405 37 39. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Elin Hallström på telefon 08-405 95 87. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Peter Backéus för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 22 maj. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons