OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

UppdragsbeskrivningRollen som Support-tekniker innebär primärt att ta emot och lösa incidenter och beställningar. I rollen kan även ingå installation av datorer, felsökning av både hård - och mjukvara.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till kundens i det löpande arbete som utförs av uppdragsgivaren.

Arbetsuppgifter

  • Hantera inkommande ärenden i vårt ärendehanteringssystem
  • Säkerställa information och klassning, prioritet etc
  • Lösa incidenter enligt SLA /OLA
  • Eskalera till nivå 3
  • Uppdaterar kunskapsdatabasen
  • Felsökning av både hård- och mjukvara
  • Agera dispatcher och skicka ärenden till rätt grupp
  • Utskick av beställda programvaror
  • Lägga till/ta bort olika typer ut av behörigheter
  • Administrera användarkonton
  • Dokumentera lösningar/rutiner för kända fel i kunskapsdatabasen
  • Utbildning, dokumentation och kunskapsöverföring

OmfattningUppdraget uppskattas ha en beläggning på 100 % under hela uppdragstiden.

Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Uppdragsgivaren garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma.

Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.

Obligatoriska krav

  • Utbildning inom IT eller minst 5 års arbetslivserfarenhet inom IT som supporttekniker/klienttekniker
  • Minst 5 års arbetslivserfarenhet under de senaste 8 åren i rollen som IT-supporttekniker
  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory

Mervärdeskrav

  • Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom Azure Hybrid AD, Teams, Sharepoint on-prem samt virtuella Vmware miljöer.
  • Minst 2 års erfarenhet att leda team
  • Minst 1 års erfarenhet att arbeta i Service Now, skapa rapporter, jobba med Knowledgebase

Övrigt: Uppdragsperiod: 12-aug-2024 - 11-aug-2025Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader): 12 Möjlighet till distansarbete: Ja Omfattning distansarbete: Maximalt 50% i samråd med beställare efter verksamheten behov Arbetstimmar per vecka: 40,00 Placeringsort: Stockholm

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons