Det finns nu en ny version tillgänglig för ledigajobb.se. Klicka på uppdatera eller ladda om sidan för att få tillgång till den nya versionen.
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta i ett team som består av ca 25 personer i en IT Servicedesk där hälften av teamet sitter i Köpenhamn och den andra hälften i Stockholm/Solna.
Servicedesken är den enda kontaktpunkten för IT-incidenter, service förfrågningar och andra relaterade supportfrågor. Teamet stödjer företagets interna användare med administrations- och produktionssystem. Vår kund har under det senaste året gjort en omvandling som inkluderar implementering av moderna verktyg och arbetssätt, med målet att bli en mer effektiv Servicedesk.
Detta är ett uppdrag som agent hos vår kunds interna IT Servicedesk, där de hanterar IT-incidenter och service förfrågningar internt. Användare kontaktar oss via telefon eller via strukturerade formulär i deras IT Service Management-verktyg. Deras nuvarande omfattning spänner över support relaterat till produktion och administrativa system. PC-stöd omfattas ej utan hanteras utanför Servicedesken.
Ansvarsområden
Detta är ett heltidsuppdrag motsvarande 40 timmar per vecka med placeringsort i Solna. Arbetet sker på plats under kontorstid på kundens kontor Måndag-Onsdag och möjlighet till distans arbete Torsdagar & Fredagar. De arbetar enligt schemaläggning och arbetstider kan variera men är mellan 06.45-18.00
Kvalifikationer
Du bör ha minst 2 års erfarenhet inom IT support
Bred kunskap och erfarenhet av Active Directory on prem och Azure Active Directory
Du måste behärska engelska och svenska flytande i både tal och skrift.
Förståelse av ITSM och ITSM verktyg, tekniker och hur teknik används för att ge bästa möjliga support
Självgående med förmåga att arbeta i en miljö som rör sig snabbt
Mycket goda kommunikations- och kundtjänstfärdigheter
Du kan snabbt skapa en överblick över den aktuella uppgiften på hög nivå samtidigt som du fortfarande fokuserar på detaljerna
Du trivs med repetitiva uppgifter då och då
Du är självgående och tar initiativ självständigt för att förbättra hur vi arbetar i teamet, och uppskattar ett socialt arbete och att jobba i ett team
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Jira , och/eller har tidigare kunskap och erfarenhet av ITIL ramverk
Ha rätt mindset, vara serviceminded och fokusera på användarupplevelsen är mycket viktigt
Var en lagspelare
Gillar att arbeta i en föränderlig miljö
Brinna för IT med erfarenhet från en servicedesk, IT support eller annan roll inom IT
Om företaget
Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.