Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-07

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta i ett team som består av ca 25 personer i en IT Servicedesk där hälften av teamet sitter i Köpenhamn och den andra hälften i Stockholm/Solna.

Servicedesken är den enda kontaktpunkten för IT-incidenter, service förfrågningar och andra relaterade supportfrågor. Teamet stödjer företagets interna användare med administrations- och produktionssystem. Vår kund har under det senaste året gjort en omvandling som inkluderar implementering av moderna verktyg och arbetssätt, med målet att bli en mer effektiv Servicedesk.


Detta är ett uppdrag som agent hos vår kunds interna IT Servicedesk, där de hanterar IT-incidenter och service förfrågningar internt. Användare kontaktar oss via telefon eller via strukturerade formulär i deras IT Service Management-verktyg. Deras nuvarande omfattning spänner över support relaterat till produktion och administrativa system. PC-stöd omfattas ej utan hanteras utanför Servicedesken.

Ansvarsområden

  • Ta emot och svara på telefonsamtal och mail som kommer till Servicedesk
  • 1st line support på Active Directory-relaterade frågor
  • Skapande och överlämnande av incidenter 
  • Vara SPOC, single point of contact för användarna
  • Analysera incidenter, bestämma prioritet och eskalera till andra grupperingar
  • Verifiera lösningar från leverantörer, se till att lösningsbeskrivningar finns
  • Förstå och kommunicera lösningar till slutanvändare
  • Koordinera/samarbeta med alla agenter för att säkerställa maximalt utnyttjande av hela teamets kompetens

Detta är ett heltidsuppdrag motsvarande 40 timmar per vecka med placeringsort i Solna. Arbetet sker på plats under kontorstid på kundens kontor Måndag-Onsdag och möjlighet till distans arbete Torsdagar & Fredagar. De arbetar enligt schemaläggning och arbetstider kan variera men är mellan 06.45-18.00

Kvalifikationer

Du bör ha minst 2 års erfarenhet inom IT support

Bred kunskap och erfarenhet av Active Directory on prem och Azure Active Directory

Du måste behärska engelska och svenska flytande i både tal och skrift.

 

Förståelse av ITSM och ITSM verktyg, tekniker och hur teknik används för att ge bästa möjliga support

Självgående med förmåga att arbeta i en miljö som rör sig snabbt

Mycket goda kommunikations- och kundtjänstfärdigheter

Du kan snabbt skapa en överblick över den aktuella uppgiften på hög nivå samtidigt som du fortfarande fokuserar på detaljerna

Du trivs med repetitiva uppgifter då och då

Du är självgående och tar initiativ självständigt för att förbättra hur vi arbetar i teamet, och uppskattar ett socialt arbete och att jobba i ett team

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom Jira , och/eller har tidigare kunskap och erfarenhet av ITIL ramverk


Ha rätt mindset, vara serviceminded och fokusera på användarupplevelsen är mycket viktigt

Var en lagspelare

Gillar att arbeta i en föränderlig miljö

Brinna för IT med erfarenhet från en servicedesk, IT support eller annan roll inom IT

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons