Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-06

Om tjänsten Vi söker nu en Operations Supervisor till vår kund DHL och dess verksamhet i Eskilstuna. Vi söker dig som har mycket goda administrativa kunskaper med inriktning mot logistik. Du kommer att ansvara för att planera, följa upp samt förbättra produktionens alla processer samt ta fram nya modeller till stöd för att kunna arbeta mer effektivt. Du kommer arbeta med tid och närvarosystem Kronos, webportal NDW samt arbeta mycket med KPI’er, uppföljning av rekryteringar samt flexibilitet inom olika avdelningar. Om DHL: DHL kan erbjuda dig en internationell arbetsmiljö med stort kontaktnätverk där såväl personlig utveckling och aktivt ledarskap ligger högt på agendan. De satsar ständigt på att förbättra både vår verksamhet och personal vilket ger en utvecklande arbetsplats. DHL Supply Chain arbetar aktivt med faktorer som arbetsmiljö och medarbetarengagemang med utgångspunkt från den globalt utförda medarbetarenkät som sker årligen. Alla anställda hos DHL erbjuds friskvårdsbidrag. Tillsammans satsar dem på att bli förstahandsvalet för våra kunder, arbetstagare och investerare. Dina arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för- och utveckla produktionsrapportering som behövs för analys • Ta fram egna samt underhålla och utveckla befintliga verktyg och modeller för insamling av produktionsdata och analys • Arbeta med och utveckla produktionsplaneringen på enheten • Bistå eller leda kundimplementeringar • Genomföra djupgående lönsamhetsanalyser • Säkerställa att varje avdelning har korrekta och uppdaterade produktivitetsmål • Driva utvecklings-, optimerings- samt förändringsprojekt på lokal nivå Vad vi söker Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och det är viktigt att du behärskar engelska, både muntligt och skriftligt. Som person är du pedagogisk, lojal, lyhörd, engagerad, flexibel, noggrann, uthållig och tydlig. Du är lösningsinriktad, har ett gott ordningssinne samt är kund- och serviceinriktad. Vi söker dig som har följande kvalifikationer och egenskaper: • Duktig på administration och IT • Har logistikerfarenhet och ekonomisk förståelse • Du är stresstålig och tycker om att hantera varierande arbetsuppgifter • Du värderar arbetsmiljö, hälsa och säkerhet högt • Du har ett gott siffersinne och vana att arbeta med Excel • Kundfokuserad och relationsskapande • Du är självgående och strukturerad samt levererar det du lovar • Ägandeskap för rollen samt vara kravställare och ifrågesättande mot operationella ledare & chefer. Detta är en direktrekrytering. Intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag! Om Pokayoke Vi är ett kompetensbolag inom logistik med bemanning som kärnverksamhet. Vi består av logistikspecialister och med vår långa erfarenhet i branschen finns det inte en logistikutmaning vi inte stått inför. Detta är en kunskap vi nu vill dela med oss av. I en bransch där den logistikansvariges roll blir allt mer komplex och ensam, är vi en stöttande partner. Med vårt tekniska kunnande och erfarenhet, inte minst inom Automatisering, lovar vi att hjälpa ditt företag att upptäcka fel och misstag i logistikkedjan – innan de sker. Pokayoke, som betyder just ”felsäkra”, innebär att våra specialister hjälper företag att upptäcka misstag och fel i hela logistikhanteringen innan de sker. Som en strategisk partner, och inte endast leverantör, blir vi en stöttepelare för hela bolaget – oavsett om det gäller att utveckla en långsiktig strategi för Styrelsen eller att hjälpa Teamleadern med att tillsätta och leda sin personal.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons