OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-03

Fortifikationsverket söker en e-arkivarie till Eskilstuna. Vi söker dig med arkivutbildning och erfarenhet inom arkivvård och digital utveckling! Vill du arbeta på en myndighet med lång historia och en viktig uppgift i vårt samhälle? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Vi är en av Sveriges största fastighetsägare och experter inom fortifikation, det vill säga skydds- och anläggningsteknik. Vi äger, utvecklar och förvaltar försvarsfastigheter. Hos oss bidrar du till något av det viktigaste vi har – ett tryggt och fritt Sverige.  Din arbetsplats - en myndighet som utvecklas och växer Enheten för informationsförvaltning utgör en viktig verksamhet inom Fortifikationsverket och består av tre grupper med totalt 20 medarbetare. Vi ansvarar för myndighetens handlingsarkiv, fastighets- och ritningsarkiv samt för registraturen. Arkivgruppen ansvarar för processen ”Hantera information” och hanterar säkerhetsskyddsklassat material i stor omfattning. En viktig del av enhetens arbete är att säkerställa att övrig verksamhet får hjälp med de underlag de behöver i rätt tid och med hög kvalitet.  Vi tar även emot frågor från allmänheten gällande utlämnande av allmänna handlingar.  Till enheten för informationsförvaltning i Eskilstuna söker vi nu ytterligare en kollega som ska jobba som e-arkivarie. I din roll som e-arkivarie kommer du att driva utvecklingen och implementeringen av effektiva arbetssätt för digital informationshantering och digitalt bevarande. Arbetet är verksamhetsnära och e-arkivarien arbetar nära förvaltningsledare och övriga medarbetare i organisationen. En unik arbetsuppgift som ingår är att ta fram e-arkivlösningar och att finnas med i utveckling och avveckling av system och migrering av information. Kvalifikationer Vi söker dig som har en avslutad arkivutbildning med examen. Du behöver också ha arbetserfarenhet av arbete med arkivvård där du hanterat fastighetsrelaterad information exempelvis digitala ritningar. Du har också arbetat med Offentlighet och sekretess tidigare och förfrågningar inom arkivområdet. Vi vill dessutom att du har minst fem års erfarenhet av arbete i statlig myndighet. Självklart behöver du ha arbetat med IT-utveckling gällande register och arkivlösningar också. Du har mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, god administrativ förmåga samt vana att använda administrativa IT-system.  Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet där en viktig del är att du är säkerhetsmedveten.  Då vi är ett tight gäng som jobbar tillsammans vill vi att du har lätt för att sätta sig in i andras situation, lyssnar, förstår och visar hänsyn. Som person är du strukturerad och organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du är lösningsorienterad och hittar snabbt lösningar på uppkomna problem utan att missa de långsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information och miljö. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1100 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Vår arbetsplats finns på bara några minuters promenadavstånd från resecentrum. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid. Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras i din befattning. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 12 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Marcus Eriksson, 010- 44 44 276 eller rekryteringsspecialist Eva Bjälkander, 010- 44 44 592. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons