Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-03

Om tjänsten Äntligen finns en chans att bli en del av vårt härliga team! En roll ska tillsättas inom Middlepoint och detta är din möjlighet till en spännande utmaning i karriären. I denna roll kommer du att jobba brett och varierat med bemanning och rekrytering i fokus. Dina dagar kommer bland annat bestå av att:

  • Coacha och leda medarbetare
  • Hålla dialog med befintliga och potentiella kunder vid bemanningsbehov
  • Proaktivt arbeta medbemanning så som semesterplanering och avropsbemanning
  • Utveckla befintliga processer, rutiner och arbetssätt
  • Upprätthålla rätt resursnivån av medarbetare utefter säsong
  • Koordinera helgbemanning och upplärningar
  • Administrera och koordinera i schemaläggning- och HR-system
  • Rekrytera behovsanställd personal efter given process
  • Skapa och publicera annonser
  • Cv-granska
  • Förbereda och genomföra intervjuer
  • Utföra referenstagning
  • Skriva avtal medmedarbetareDina främsta arbetsverktyg är schemaläggningssystemet Quinyx, rekryteringsverktyget Teamtailor, HR-systemet Success Factors samt officepaketet.Vem är du?Du är ett energiknippe som älskar att jobba varierat och ta mycket ansvar. För att passa i rollen tror vi att du är strukturerad i ditt arbetssätt, gillar och är duktig på att ha många projekt på gång samtidigt. Du är prestigelös och flexibel i ditt arbetssätt. Du ser lösningar där problem uppstår och har en positiv attityd. Du trivs med att äga egna ansvarsområden samtidigt som du är en team player. I och med att rollen är varierad med flera projekt i gång samtidigt så ställs det höga krav på att du är självgående och kan prioritera och organisera dina uppgifter under eget ansvar. Du har lätt för att ta egna beslut och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Du kommer i ditt dagliga arbete samarbeta med rekrytering- och bemanningsteamet. För att trivas i den här rollen tror vi att du är en bra människokännare som trivs med att coacha och bidra till medarbetares utveckling.Vad erbjuder viVi erbjuder dig ett omväxlande arbete med kontor mitt i city – ett stenkast ifrån Stureplan. Hos oss och vårt moderbolag Coor finns oändliga möjligheter till utveckling. Vi är ett team som är drivna, ansvarstagande och måna om varandra. Du har möjlighet att varva dagar på kontoret med en viss del av ditt arbete på distans. Vi arbetar hårt om dagarna och tar gärna en aw tillsammans efter jobbet. Utöver den fasta månadslön erbjuder vi friskvårdsbidrag, roliga aktiviteter och utbildningar.Om anställningenAnställningen är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning med start under sommaren 2024. Arbetstiderna är vanligtvis kontorstider.Kvalifikationer
  • Du har erfarenhet av att jobba inom servicebranchen
  • Sinne för kvalitet
  • Flytande svenska och goda kunskaper i engelska
  • Har systemvana - vi arbetar främst i systemen Teamtailor och Quinyx
  • Vi ser gärna att du har ett par års erfarenhet av liknande roller som innefattar personalansvar, rekrytering, event, bemanning eller dyl.Om MiddlepointVi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten. Tycker du att rollen låter intressant? Ansök med cv och personligt brev via vår karriärssida. Spana gärna in vår instagram för att se vad som händer hos oss!https://www.instagram.com/middlepointab/Varma hälsningar vännerna på Middlepoint!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons