Det finns nu en ny version tillgänglig för ledigajobb.se. Klicka på uppdatera eller ladda om sidan för att få tillgång till den nya versionen.
Om Företaget
Quickchannel är ett ledande techbolag som erbjuder en videoplattform som SaaS-tjänst. Dom är mitt i den digitala revolutionen och är dedikerade till att föra videoarbete in i framtiden genom innovativa funktioner och effektiva arbetsflöden. Deras plattform är utformad för att integreras sömlöst i deras kunders ekosystem och dom strävar ständigt efter att leverera högkvalitativa och hållbara lösningar. De arbetar med de stora företagen och stora myndigheterna som kunder.
Om Tjänsten
Vi söker nu en Technical Support Specialist för deras förstalinjesupport. Som Technical Support Specialist spelar du en avgörande roll för våra kunders upplevelse och för att lyckas i rollen behöver du ha ett tekniskt intresse och en vilja och ett driv av att lära dig nytt och bli expert i vår plattform.
Du kommer att arbeta med olika ärenden relaterade till Quickchannels videoplattform, från enklare frågor kring hur saker fungerar i plattformen till mer avancerade frågor och felsökning exempelvis kring API:er, SSO och loggar. Du kommer även hålla utbildningar i plattformen för våra användare, ta fram dokumentation i supportverktyget och agera teknisk specialist i kundsamtal med säljorganisationen.
Vi söker dig
Det är meriterande att ha en certifiering inom IT-support men vi värdesätter dock erfarenhet inom kundsupport med fokus på teknik, samt personliga egenskaper högst.
På Quickchannel erbjuder man en dynamisk arbetsmiljö med högt i tak och möjligheter till personlig utveckling. Om du är redo för en spännande utmaning och vill vara en del av deras framgångsrika resa, så är det här rätt plats för dig!
Övrigt:
I denna rekrytering samarbetar Quickchannel med Kraftsam Rekrytering & Bemanning. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakt ansvarig rekryterare Biljana Cvetkovic via [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan!