OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-02

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsbeskrivning Som Backoffice-koordinator hos vår kund i centrala Stockholm kommer du att vara ansvarig för att säkerställa smidiga och effektiva processer inom backoffice. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
  • Kund- och depåhantering: Du kommer att vara den som ser till att alla kunduppgifter och depåarrangemang är korrekt upplagda och att all nödvändig information finns tillgänglig.
  • Orderhantering: Du tar emot, stämmer av och registrerar ordrar för att säkerställa korrekt utförande av affärer.
  • Settlement och problemhantering: Du ansvarar för att alla affärer blir korrekt settlade och tar itu med eventuella problem som kan uppstå under processen.
  • Corporate Actions: Hantering av alla corporate actions som påverkar deras kunders investeringar.
  • Valutaväxling: Du hanterar växling av utländsk valuta i samband med värdepapperstransaktioner.
  • Stämning av positioner: Du säkerställer att alla positioner och likvider stämmer överens med deras custodybank.
  • Kundsupport: Du kommer att vara den primära kontaktpersonen för deras kunder via telefon och e-post samt kommunicera med rådgivare och ombud.
  • Administrativa uppgifter: Du ansvarar för olika administrativa uppgifter såsom dokumentation och arkivering.
Utöver ovanstående ansvarsområden kommer du även att få möjlighet att delta i spännande projekt, såsom utveckling av depåsystem och processer enligt nya regelverk samt effektivisering och automatisering av arbetsmoment. Vi hoppas och tror att teamet kommer växa och på sikt kan man därför få ansvar för nya medarbetare som Team Lead. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader, med god chans till överrekrytering därefter då behovet är långsiktigt. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som trivs i en fartfylld miljö, har god problemlösningsförmåga och är van vid att arbeta självständigt såväl som i team. Om du har erfarenhet av liknande arbete och vill vara en del av ett engagerat team, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Som konsult går du ut på uppdrag hos vår kund och hjälper dem under ett projekt, ett tidsbegränsat behov eller när de av annan anledning behöver extra kompetens. Du får möjlighet att bidra med dina erfarenheter och samtidigt utveckla och bredda din egen kompetens från olika arbetsplatser. Våra konsultuppdrag kan vara både längre och kortare och ibland finns även möjlighet att bli överrekryterad till kundföretaget. Vi erbjuder en trygg anställning med kollektivavtal och personalförmåner. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Som konsult på Amendo får en trygg, hållbar och kompetensdriven arbetsgivare med ett välkänt varumärke. Du tilldelas även en branschkunnig Talent Consultant Manager på Amendo som du som konsult alltid kan vända dig till. Vidare ser vi också till att du får en såväl spännande som långsiktig utveckling i din konsultroll. Som konsult hos oss på Amendo får du tillgång till vår förmånsportal Benify. I denna portal kan du nyttja ditt friskvårdsbidrag, men även ta del av såväl deals som rabatter på tjänster och varor som vi tror skapar mervärde i livet - såsom hjälp i hemmet, träningsaktiviteter och upplevelser. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin, Instagram, Facebook och TikTok! Amendo är en del av Amendo Group och har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. Tillsammans med våra systerbolag Lagotto Executive Search & Interim och Amendo Tech utvecklar vi världen med kompetens, idag och i framtiden. Frågor och kontakt Vid frågor och funderingar är du välkommen att kontakta Amendos Talent Aquisition Manager Jeanette Olsen, [email protected] eller Amendos Head of Talent Consultant Management Lisa Eliasson, [email protected] Då vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons