Om tjänsten

Besök hemsida gu.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-02

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vill du vara med där ny kunskap skapas och sprids? Vill du bidra till att göra naturvetenskaplig forskning framgångsrik? Är du intresserad av ett ansvarsfullt arbete som ställer krav på din kompetens och förmåga att arbeta självständigt? Tycker du dessutom att det är en bonus att ha trevliga kollegor ska du fortsätta läsa! Om oss: Vid Naturvetenskapliga fakulteten utbildar vi framtidens naturvetare och matematiker. Vår forskning spänner över stora områden – alltifrån de grundläggande vetenskaperna till tillämpningar inom exempelvis miljö- och klimatforskningen, livsvetenskaper och biologisk mångfald. Du kommer ingå i verksamhetsstödet som ger stöd till institutionerna för Geovetenskap och Marina vetenskaper. Vårt arbetssätt präglas av professionalitet, effektivitet och service och vi arbetar i nya ljusa kontorslokaler i centrala Göteborg. Vi jobbar i nära samverkan med lärare och forskare med det gemensamma målet att föra verksamheten framåt.   Arbetsuppgifter  Exempel på arbetsuppgifter är: • Fakturahantering - kund- och leverantörsfakturor • Inköpsorderadministration • Kontakt med leverantörer och kunder gällande fakturor • Redovisa anläggningar och administrera inventeringen • Vissa institutionsgemensamma inköp Arbetet som ekonomiadministratör förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor behövs kommunikativ skicklighet och stor samarbetsförmåga. Institutionen har internationella medarbetare och det förutsätter goda kunskaper i tal och skrift både på svenska och engelska. Resor till forskningsstationerna i Fiskebäckskil och Tjärnö ingår i tjänsten. Vi söker dig som snabbt kan sätta sig in i nya arbetsuppgifter och kunna göra avvägningar utifrån verksamhetens förutsättningar, utan att ge avkall på det ansvar som man har som företrädare för ett universitet och därmed som myndighetsperson. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på noggrannhet, god planeringsförmåga, förmåga att arbeta självständigt samt förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt.   Kvalifikationer  För anställningen krävs en högskoleutbildning inom ekonomi eller annan eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet om minst ett år. Du ska ha minst ett års erfarenhet av att arbeta med fakturahantering, gärna inom offentlig sektor. Du kommer att ha en självständig roll vilket innebär att vi söker dig med förmåga att ta eget ansvar och kunna navigera inom de olika systemen. Som person är du noggrann, utvecklingsinriktad och serviceinriktad. Du har ett positivt synsätt och förmågan att skapa förtroendefulla relationer och samarbeten både internt och externt. Du arbetar kvalitetsmedvetet och strukturerat samt har förmåga att prioritera. Periodvis är arbetstempot högt. Du har förmåga att förstå, analysera och tolka lagar och avtal som styr fakturahanteringen och kan förmedla dem på ett pedagogiskt sätt, såväl muntligt som skriftligt på både svenska och engelska. Utifrån ett gemensamt synsätt arbetar du självständigt och kan anpassa information utifrån mottagare och situation. Det är viktigt med helhetssyn, att kunna se sammanhang och ha konsekvensförståelse. Du kommer att arbeta nära institutionens ekonomer samt lärare och forskare och vi ser därför att du är en samarbetsinriktad och kommunikativ person. Eftersom vi har en internationell utbildnings- och forskningsmiljö är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i tal och skrift. God datavana och erfarenhet av olika IT-system är ett krav. Erfarenhet av arbete i Agresso och Visma Proceedo inköpssystem är meriterande, även B-körkort är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.   Anställning  Anställningen är en tillsvidareanställning 100% med placering tills vidare vid Institutionen för Marina vetenskaper, Göteborg. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde snarast möjligt enligt överenskommelse.   Kontaktuppgifter för anställningen  Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta Charlotte Altin, Administrativ chef: 0766- 18 30 46 [email protected] Har du frågor om anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta Sofie Emanuelsson, personalhandläggare: [email protected]     Fackliga organisationer  Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande    Ansökan  Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.  Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-05-23   Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten. Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons