Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-02

Rollen som Account manager består till stor del av att ansvara för våra partners, alltså att butikerna utvecklas optimalt inom våra uppdrag avseende försäljning, rådgivning och rätt varuplacering/ exponering. Våra partners är t.ex. fackhandlare inom elektronikhandel såsom Elgiganten, Elon, mm. och företag som hyr/leasa ut kaffemaskiner till näringsliv.

I detta aktiva uppdrag ingår att förstå företagets strategi och koncept, översätter strategin i praktisk handling och ser till att nå uppsatta mål. Arbetsuppgifterna är en blandning av ute- och innesäljarbete. Fokus ligger på kvalitativt och strukturerat arbete, relationsbyggandet samt förmedla produktkunskap och sälja våra produkter.

Dina uppgifter:

  • Ansvar för försäljning och säljutveckling för dina tilldelade kunder/ region
  • relationsbyggare: bygga och vårda relationen till kunder
  • planera + genomföra produktutbildning + kundbesök via digitala möten och på plats
  • utbilda, dema och representera varumärket enligt förtagets strategi
  • deltagandet på event och mässor
  • hantera och vara en del av att bygga konceptuella utställningar samt underhåller dem

Egenskaper som är viktig att ha:

Representationsförmågan Relationsförmågan

Reflektionsförmågan Integrationsförmågan

Dina färdigheter:

  • goda erfarenheter från försäljning i butik
  • nödvändig egenskap: förmågan att få naturlig kontakt med människor och få dem att känna förtroende
  • mycket goda kunskaper inom presentations- och utbildningstekniker samt Microsoft program
  • goda teamegenskaper och en hög grad av självmotivation
  • professionell framtoning och strukturerat arbete
  • mycket bra språkligt och pedagogiskt uttryck

Din akademiska profil:

  • gymnasial utbildning och minst 5 års yrkeserfarenhet i ett jämförbart yrke, helst inom vår bransch (elektronikfackhandel)
  • kompentent inom att uttrycka dig i tal och skrift samt i PPT, Excel och Word


Detta är vad som väntar dig:

  • modern, omväxlande och spännande arbetsmiljö- och uppgifter
  • en stabil organisation och ett starkt varumärke
  • firmabil, fast lön, friskvårdsbidrag, gratis kaffespecialiteter på arbetsplats
  • en fast arbetsplats med utgångspunkt på kontoret i Stockholm/ Hammarby Sjöstad
  • utvecklings- och karriärmöjligheter


Om oss

JURA Sweden AB, baserat i Stockholm, är det svenska och norska försäljningsbolaget för det schweiziska företaget JURA Elektroapparate AG. JURA har ett team av ca 20 anställda i Sverige och Norge. Med tillväxttakt över bransch- genomsnittet har JURA etablerat en ledande marknadsposition inom premiumsegmentet som specialist och leverantör av hög- kvalitativa helautomatiska kaffemaskiner. JURA är innovationsledande och marknadsledande i världen när det gäller hightech-kaffemaskiner i premium-segmentet. Företaget präglas av en tydligt formulerad strategi, stolthet och ett fokuserat eng- agemang hos sina anställda där alla bidrar aktivt till ett positivt resultat. För mer information besök jura.com

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons