Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-02

Familjeenheten Familjeenheten består av 28 medarbetare vilka arbetar med familjerätt, familjebehandling och socialt förebyggande insatser till kommunens invånare. Till den arbetsgrupp, med 10 medarbetare, som arbetar med socialt förebyggande arbete, söker vi nu en samordnare. Familjeenheten söker nu en samordnare till socialtjänstens förebyggande arbete. Dina arbetsuppgifter Som samordnare kommer du ansvara för hur verksamhetens förebyggande arbete planeras och genomförs samt att det sker med lyhördhet och i samspel med övriga delar av samhället och utifrån invånarnas behov. Rollen som samordnare handlar både om att skapa kollegialt stöd, själv vägleda och framförallt planera och understödja det arbete som redan utförs i verksamheten. Därutöver att noggrant följa utvecklingen av nya socialtjänstlagen (införs juli 2025) och bedriva ett utvecklingsarbete tillsammans med medarbetarna i enlighet med lagstiftarens intentioner. Du kommer i rollen även företräda socialtjänsten externt och skapa samverkan och strukturer för ett funktionellt förebyggande arbete tillsammans med andra. Som samordnare kommer du även ansvara för arbetsgruppens planering, kvalitetssäkring och metodutveckling. Du ingår i Familjeenhetens ledningsgrupp tillsammans med ytterligare samordnare, administratör och enhetschef. Din kompetens Du är utbildad socionom alternativt innehar annan relevant högskola- eller universitetsexamen som, i samband med yrkeserfarenhet, arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För tjänsten behöver du behöver ha tidigare erfarenhet av socialt arbete med barn, ungdomar, föräldrar och/eller familjer. Du har också goda kunskaper i socialtjänstlagen och socialtjänstens roll i samhället samt erfarenhet av att läsa, tolka och arbeta utifrån lagstiftning och juridik Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledarskap, arbetsledning, samverkan och/eller grupprocesser. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har hög grad av personlig mognad, god social kompetens och har en professionell inställning i dina kontakter. Vi söker dig som är strukturerad och kan planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett självständigt och effektivt sätt. Du har god samarbetsförmåga och kan anpassa dig efter de förutsättningar som finns. Du är noggrann och har lätt för att formulera dig i tal och skrift och tycker om att kommunicera och samverka. Du har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Övrigt Tjänsten kräver att du har B-körkort. Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Är du nyfiken på Västervik, besök den här länken! https://www.vastervik.com/flytta-till-vastervik/hittahem Vi håller löpande intervjuer under ansökningstiden så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag! Information Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons