Om tjänsten

Besök hemsida anooni.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-05-01

På uppdrag av Upplands Väsby Kommun sedan år 2013 och Sollentuna Kommun sedan år 2023 driver Anooni sin verksamhet inom följande område:

· Trygghetslarm, Larmutryckning dygnet runt

· Installation och underhåll av Trygghetslarm

· Installation och underhåll av Digitallås

Vi befinner oss i en ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vi söker dig som är intresserad av att hjälpa oss och starta upp vår kvalitéts avdelning och arbeta som Kvalitets utvecklare inom området; Hemtjänst och Trygghetslarm inom SoL.


Dina arbetsuppgifter

Som Kvalitets utvecklare för Anooni, hjälper du till att starta upp och organisera vår kvalitéts avdelning inom företaget. Du svarar för det systematiska kvalitetsarbetet på uppdrag av Vd: n.

Du kommer att arbeta för att kvalitetssäkra och utveckla verksamheten i enlighet med lagar, riktlinjer och policyn.

Du ingår i ledningsgruppen.

Du arbetar både operativt och övergripande samt medverkar i den dagliga driften. Vidare så arbetar du förebyggande och driver verksamhetens utveckling framåt tillsammans med VD och gruppchef.

I arbetet ingår även att planera och strukturera arbetet kring rapportering och ledningssystem, omvärldsbevakning samt samverkan med våra samarbetspartners

Du kommer att stödja VD och gruppchef i kvalitetsarbetet och följa upp och säkerställa metoder och arbetssätt.

Aktivt arbeta med att driva, utföra, utveckla och samordna kvalitetsarbetet i hela företaget och ansvara för implementering av det.

Ansvara för arbetet med sammanställning, uppföljning och analys av olika kvalitetsindikatorer och att bidra till utvecklingen av dessa, såväl internt som externt

Delta i det strategiska kvalitetsarbetet, utveckla, förvalta ledningssystem och systematiska kvalitetsarbetet.

Att i olika former, hålla utbildning i kvalitet samt coacha och stödja det systematiska förbättringsarbetet ute på verksamheterna.

Att tillsammans med gruppchef hålla i kvalitetsråd för enheterna.

Att uppdatera och kvalitetssäkra gemensamma rutiner och arbeta för att implementera dessa på enheterna.

Delta i arbetet med verksamhetsplan och dess uppföljning

Arbeta med och utveckla egenkontroller som ett led i kvalitetsarbetet

Ta emot, utreda, åtgärda och svara på både interna och externa avvikelse och/eller synpunkter/klagomål.

Analysera och utvärdera våra nuvarande processer och system för att identifiera områden för förbättring.

I tjänsten ingår också andra administrativa uppgifter som medför god struktur och kvalitet


Din erfarenhet och kompetens

Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och ditt engagemang.

Tjänsten innebär inte personalansvar men du kommer att behöva ha ett gott ledarskap och förmåga att leda utan att vara chef.

Du är en driven, strukturerad och självgående person med god samarbetsförmåga och vill bidra till att skapa ett positivt arbetsklimat samt brinner för utvecklingsfrågor och projektledning.

Du lockas av ett arbete som är varierat och kräver stor kunskap om vård och omsorg

Du tycker mycket om att möta människor i olika situationer.

Du har en fallenhet för att bryta ner det komplexa och få med dig andra på ett inspirerande, lättsmält och begripligt sätt.

Du är självständig, kan göra egna bedömningar och fatta beslut och vågar tänka själv. Tar initiativ samt ser till att slutföra och följa upp.

Du har ett pedagogiskt förhållningssätt och tycker om att jobba i team samt stötta kollegor.

Du är van att arbeta utifrån ett strategiskt synsätt samtidigt som du följer och stödjer den operativa verksamheten på nära håll

Du har lätt för att samarbeta, är strukturerad och analytisk samt har ett positivt förhållningssätt.

Du har en förmåga att se helheten och sammanhanget.

Du känner starkt för att vara delaktig i att utveckla kvalitetsarbetet.

Erfarenhet av att leda utvecklingsarbete och genomföra utbildningar inom området, du har en god förmåga att lära ut och inspirera till utveckling.

Du har en stark passion för att arbeta med äldre och som brinner för att skapa positiva förändringar.

Du har relevant erfarenhet inom verksamhetsutveckling eller liknande områden, samt förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter.

Om du vill vara en del av ett engagerat team och bidra till att göra verklig skillnad i våra äldres liv, så välkommen att ansöka till rollen som kvalitets utvecklare.


Vi söker dig som har:

· Universitet- eller högskoleutbildning på minst 180 hp inom relevant område inom uppdrag och arbetsuppgifter. Utbildningen får gärna vara inom kvalité- och verksamhetsutveckling

· Du har god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift är ett krav.

· Flertalet års erfarenhet inom projektledning, verksamhetsutveckling eller liknande, gärna inom Vård och Omsorgsverksamhet.

· Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, Du är samtidigt lyhörd och en god kommunikatör i tal och skrift.

· Körkort B


Övrigt:

  • Tjänsten är heltid och utgår från våra kontor i både Upplands Väsby och Sollentuna.
  • Start av tjänst: enligt överenskommelse
  • Vi tillämpar 6 månaders provanställning, innan tjänsten går vidare till tillsvidareanställning.
  • Utdrag från belastningsregistret krävs.


VI UNDANBER VÄNLIGT MEN BESTÄMD ATT BLI KONTAKTAD AV ANNONS FÖRSÄLJARE.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons