OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-30

Har du tidigare erfarenhet av registratur eller diarieföring? Vill du stötta upp i arbetet på en offentlig myndighet? Då kan detta vara tjänsten för dig! Om tjänsten Arkiv och serviceenheten ansvarar bland annat för myndighetens informationshantering av allmänna handlingar (registratur och diarium). Ordinarie personal implementerar just nu ett nytt ärendehanteringssystem så av den anledningen söker myndigheten nu en konsult som kan avlasta i det ordinarie diarieföringsarbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta: • Vidarebefordra, gallra eller diarieföra inkomna handlingar samt skapa ärenden och fördela dessa Ankomststämpla inkommen post samt vidarebefordra, gallra eller diarieföra inkomna handlingar samt skapa ärenden och fördela dessa • Bevaka myndighetens officiella förvaltningsbrevlåda samt vidarebefordra, gallra eller diarieföra inkomna handlingar samt skapa ärenden och fördela dessa • Bemanna myndighetens externa och interna expeditionstider • Arkivlägga handlingar i närarkivet enligt gällande rutiner • I övrigt förekommande arbetsuppgifter vid myndigheten Uppdraget är ett konsultuppdrag via Adecco med start så snart som möjligt och fram till 21 december, med möjlighet till förlängning. Arbetet utförs på myndighetens lokaler centralt i Göteborg. Om dig För att kvalificera för tjänsten behöver du ha: • Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. Vi ser även att det är meriterande om du har: • Förmåga att tillgodogöra sig it-verktyg • Kommunikativ (skriftlig och muntlig) förmåga • Förmågan till noggrannhet • Förmåga till samarbete • Förmåga att hantera högt tempo under perioder • Tidigare arbete relevant för uppdraget Om ansökan Om detta verkar intressant för dig hoppas vi att du skickar en ansökan till oss så snart som möjligt. Vi utvärderar sökande löpande och positionerna kan därmed fyllas innan ansökningsfristen löper ut. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Evelina Hjortskog via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons