OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-29

Upphandlingsenheten, som består av 8 medarbetare och en chef, ansvarar för kommunens upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Tillsammans med verksamheterna på olika sektorer leder upphandlingsenheten upphandlingar avseende sektorsspecifika ramavtal, objektsspecifika upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar. Upphandlingsenheten har systemansvar för kommunens e-handelssystem Proceedo och e-handel är en stor del av inköpsprocessen. Enheten arbetar även med utbildning internt. Lerums kommun är inne i en expansiv period och vill nu satsa på att nå målen gällande Agenda 2030, effektivisering av e-handel samt utvecklande av digitala processer. Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan och erfarenhetsutbyte. Det är viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv och därför erbjuds möjlighet att kunna arbeta på distans och du kan flexibelt styra arbetstiden enligt årsarbetstid utifrån vad som är bäst för verksamheten. ARBETSUPPGIFTER I rollen som e-handelsutvecklare erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter. Du arbetar med hela inköpsprocessen utifrån ett e-handelsperspektiv. Arbetet innebär både operativt samt strategiskt långsiktigt arbete där fokus ligger på att utveckla processer och arbetssätt. Hela tiden med effektivitet och kundnytta i fokus. Systemadministration ingår, bland annat kommer arbetsuppgifterna innebära att du arbetar med hantering av abonnemang, leverantörsanslutningar, avtal, utvecklingsfrågor och uppföljningsarbete. I rollen ingår även att du ibland fungerar som backup för e-handelsstöd samt håller internutbildningar gällande inköp i Proceedo. Delar av arbetsuppgifterna kan variera över tid. KVALIFIKATIONER För tjänsten krävs det att du har: - Eftergymnasial utbildning med för tjänsten relevant inriktning eller annan utbildning i kombination med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Microsoft Office-paketets alla delar och vana att jobba i olika IT-system. Du behöver mer än goda kunskaper i excel. - Grundläggande kunskaper inom inköp samt minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med e-handel. - Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Som person är det viktigt att du: - har förmåga att se helheten samt förstå vikten av samverkan för att nå framgång i ett gemensamt utvecklingsarbete. - har förmåga att kunna arbeta självständigt samt planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du kan initiera, genomföra och slutföra uppdrag självständigt. - gillar att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är lösningsorienterad och ser förbättringspotential. Du är analytisk, har hög egen drivkraft och trivs med att arbeta i en stöttande och supportande roll. - har ett positivt och nyfiket förhållningssätt. För att lyckas i rollen är du även strukturerad och kan hålla många bollar i luften. En vilja att utveckla verksamheten är viktigare än att utmana dagens arbetssätt. Det är meriterade om du har: - Erfarenhet av att arbeta med inköpssystemet Visma Proceedo. - Avancerade kunskaper inom excel där du har arbetat med pivottabeller och formler. - Erfarenhet av att arbeta i analysverktyg, så som Bubo invoice. ÖVRIGT Utvecklingen i Lerums kommun ska vara hållbar och vår styrning utgår från de globala målen i Agenda 2030. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram. Som anställd i Lerums kommun kan det förekomma krav på att använda personligt Bank-ID i tjänsten för legitimering i t.ex. systeminloggning eller annan verifiering. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons