OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-29

Dina arbetsuppgifter Vi söker en servicedeskmedarbetare till vår kunds Service Desk i Östersund. Kunden arbetar inom IT-branschen. Efter konsultuppdragets slut har du möjlighet att bli rekryterad till kundens verksamhet. Som en del av teamet kommer du att ge huvudsakligen användarsupport och service till kunder angående olika typer av problem och kontohantering. Du kommer också att stödja kunder i frågor som rör den hårdvara som används tillsammans med företagets system. I din roll kommer du att ta emot samtal från kunder inom offentliga sektorn, kommuner och landsting då vår kund ansvarar för deras större IT-tekniska lösningar. Du kommer att använda telefonen och ett system för ärendehantering som dina huvudsakliga verktyg och du kommer att svara på inkommande ärenden kontinuerligt. Typiska samtal inkluderar: - Felsökning av nätverksutrustning - Hantering av konton - Besvarande av enklare tekniska frågor Krav Denna tjänst är lämplig för dig som är intresserad av IT och service och vill fortsätta utvecklas mot en mer kundorienterad roll, i ett team som arbetar mot gemensamma mål. Du bör ha en gedigen teknisk förståelse och erfarenhet av first-/second line support eller som tekniker. Det är också meriterande om du tidigare har arbetat inom en kommun. Du behärskar svenska språket väl i både tal och skrift och är bekväm med att kommunicera på engelska då det är koncernspråket. Vi anser att dina individuella egenskaper är viktiga för din trivsel i positionen. På jobbet värderar vi autonomi och eget ansvar, vilket innebär att du behöver vara självständig och ta egna initiativ. Det är viktigt att du är bra på kommunikation, har en serviceinriktad inställning och kan samarbeta effektivt både i grupp och enskilt. Dessutom behöver du kunna hantera högt tempo och vara fokuserad på att hitta lösningar. Det är ett plus om du har erfarenhet av ITIL. En säkerhetskontroll måste utföras innan du kan starta uppdraget. Vi rekommenderar att du redan nu beställer ett belastningsregisterutdrag för att underlätta processen vid en eventuell anställning och kuvertet ska vara oöppnat. Du kan beställa belastningsregistret här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ Tillträde och ansökan Uppdragsstart: 2024-05-06 Uppdragsslut: 2024-11-15 Sista ansökningsdagen: 2024-05-10 Ort: Östersund Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons