OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida klippan.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-29

Som central inköpssamordnare tillhör du kommunledningsförvaltningen och har ett övergripande ansvar för kommunens inköpsprocesser och beställningssystem. Du är också länken mellan upphandling och hållbara effektiva inköp. Du leder och koordinerar inköpsstrategiska gruppen där förvaltningarnas inköpssamordnare ingår. Vi samverkar om upphandling med våra grannkommuner och har en gemensam upphandlingsavdelning som finns i Klippan. Du jobbar i nära samarbete med den och även tillsammans med inköpsorganisationerna i samverkande kommuner. I Klippans kommun är vi 1600 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus - att finnas till för våra invånare, företag och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och vill vara en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. En röd tråd i vår strävan efter en gemensam kultur är att vi alla försöker leva efter våra kärnvärden "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet". Den politiska visionen är ”en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet”. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan ARBETSUPPGIFTER • Leda och samordna arbetet i kommunens inköpsstrategiska grupp bestående av inköpssamordnare och representant från upphandlingsenheten • Utveckla den intern inköpsorganisation tillsammans med verksamheterna • Utveckla rutiner, metoder och processer inom och inköpsområdet • Identifiera och prioritera avtalsområden/leverantörer som kan och bör anslutas till e-handel • Bistå upphandlare med råd och stöd kring kravställande av e-handel vid upphandlingar • Genomföra utbildningar • Genomföra leverantörsanslutningar i vårt beställningssystem Raindance • Genomföra direktupphandlingar och ge stöd till verksamheterna vid förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar. • Genomföra uppdrag, analyser, utredningar samt handlägga andra ärenden inom ekonomi-, inköps- och avtalsområdet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, inköp, upphandling eller annan utbildning inom upphandling och inköp som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du kommunikativ, har erfarenhet av kvalificerat inköpsarbete samt av att planera och genomföra utbildningar. Du bör ha erfarenhet av beställningssystem, avtalsutformning och avtalstolkning i offentlig verksamhet. B-körkort är meriterande. ÖVRIGT Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg. Vi kommer gå igenom urvalet löpande och kan komma att kalla kandidater till intervju innan ansökningstiden har gått ut. Om du blir kallad till intervju vill vi att du kan styrka dina meriter med intyg och betyg. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons