Om tjänsten

Besök hemsida hero.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-29

Nu söker vi till Ryds Bilglas en ekonom inom leverantörsreskontra. Vi söker dig som tror på ett gott samarbete, är driven och vill göra en skillnad inom ditt område.

Om kunden

Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. De grundades som ett familjeföretag och den känslan sitter inte bara kvar i väggarna på Ryds. Det är så det är. De hjälps åt när det behövs och ställer upp för varandra – inom teamet, med andra verkstäder och andra delar av organisationen. De peppar, inspirerar och lär av varandra. Hela tiden.

Fordonsbranschen utvecklas ständigt och Ryds strävar alltid efter att ligga i framkant. De har ett stort hållbarhetsfokus och är måna om vår miljö. De erbjuder en arbetsplats med frihet under ansvar där du får växa i din roll tillsammans med dem.

Om rollen

Som en del av Ryds leverantörsreskontrateam kommer du att vara ansvarig för att hantera alla aspekter av leverantörsbetalningar. Din erfarenhet från tidigare roller inom företag med omfattande transaktioner kommer att vara ovärderlig när du hjälper till att säkerställa noggrannhet och effektivitet i deras processer. Du kommer att arbeta nära Ryds interna avdelningar och leverantörer för att säkerställa att alla betalningar sker i rätt tid och att eventuella frågor eller problem hanteras såklart professionellt.

Ryds är inte bara ett företag, det är en familj. De värdesätter samarbete, öppenhet och en positiv arbetsmiljö. Där det alltid finns rum för idéer och diskussioner. Därför ligger det också i denna roll att vara med att förändra, förbättra och effektivisera. Deras verksamhet präglas av hög kvalitet och professionalism, samtidigt som de behåller den varma atmosfären som är typisk för ett familjeföretag.

Din erfarenhet

  • Erfarenhet av att arbeta inom leverantörsreskontra och förståelse för hela flödet
  • Kunskap om bokföringsprinciper och erfarenhet av att hantera stora mängder transaktioner
  • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ, samtidigt som du är en stark lagspelare
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga och upprätthålla relationer med leverantörer och interna intressenter
  • Grundläggande kunskaper i ekonomisystem och MS Office, meriterande är om du har erfarenhet av systembyte och processen kring det

Hur söker du?

Detta är en rekrytering och du blir anställd direkt av kund. Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig [email protected]

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

“We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons