Om tjänsten

Besök hemsida av.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-29

Vill du jobba för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet? Då är det här något för dig! Arbetsmiljöverket söker nu en erfaren verksamhetsutvecklare med bredd. Här får du jobba med ett samhällsviktigt uppdrag i en kunskapsintensiv organisation med en inkluderande och vänlig kultur. Ditt nya arbete Staben på avdelningen för inspektion leder, förvaltar och utvecklar rutiner och arbetssätt för att förbättra och effektivisera processer och system på avdelningen. I rollen som verksamhetsutvecklare deltar du i metodutvecklingsarbete som syftar till en enhetlig, effektiv och rättssäker handläggning på avdelningen. Du driver olika uppdrag och tar fram beslutsunderlag åt ledningen. Uppdragen är av olika karaktär till exempel internt utvecklingsarbete, regeringsuppdrag eller interna remisser samt synpunkter på förslagna yttranden över externa remisser. I arbetet medverkar du i systemutveckling och systemförvaltning utifrån inspektionsverksamhetens verksamhetsbehov. Du är också med och leder och samordnar arbetet i olika grupper som staben ansvarar för, såsom tillsynsutbildningen, inspektörsrekryteringen och de administrativa nätverken. Arbetet innebär samverkan med medarbetare på andra avdelningar och enheter liksom med media och andra myndigheter. I rollen medverkar du till att avdelningen ska kunna bidra i utvecklingsarbete och inriktning enligt strategiska verksamhetsplanen och helheten för Arbetsmiljöverket inom ramen för inspektionsavdelningens uppdrag. Din bakgrund - krav • Högskoleutbildning om minst 180 nya högskolepoäng eller 120 gamla högskolepoäng. • Flera års erfarenhet av arbete med verksamhetsutveckling eller flera års erfarenhet av projektledning. • Mycket goda kunskaper i Word, Excel och Powerpoint. • Mycket god förmåga att formulera sig i tal och skrift i svenska språket. • B-körkort. Meriterande: • Medverkat i IT-relaterad systemutveckling för verksamhetsstöd. • Erfarenhet av metod- och kvalitetsutvecklingsarbete. För att lyckas i rollen är du analytisk och en god problemlösare. Du har förmåga att planera och driva förändrings- och utvecklingsinsatser utifrån kort- och långsiktiga mål. Du söker självständigt utmaningar inom arbetet och frågar efter stöd vid behov. Vidare har du har lätt för att samarbeta med andra och du kommunicerar tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. En anställning hos oss kan innebära att befattningen placeras i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med eller utan registerkontroll kan därför komma att göras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Mer om oss och rollen I staben är vi nio medarbetare varav åtta är verksamhetsutvecklare. Staben behöver ha en väl sammansatt, bred och tillräckligt djup kompetens för att klara uppdragen med bibehållen balans mellan krav och resurser. Vi är placerade vid våra olika kontor i landet. Totalt vid avdelningen för inspektion är vi cirka 300 medarbetare. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och kan placeras vid något av våra 12 kontor. Vi tillämpar provanställning på sex månader. Arbetsmiljöverket strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb och fritid. Därför har vi flexibla arbetstider och ger möjlighet till distansarbete några dagar per vecka, där verksamheten tillåter och för de som önskar. Så rekryterar vi Vi använder oss av kompetensbaserad rekrytering och ber dig därför att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt cv. Intervjuer planeras från vecka 22. För dig med skyddade personuppgifter vill Arbetsmiljöverket erbjuda en så säker ansökningsprocess som möjligt. Du bör inte ansöka digitalt eller genom mejl. Vi ber vi dig att kontakta avdelningen för HR som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess, telefon 010-730 90 00. Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00. Välkommen med din ansökan senast den 20 maj 2024.   Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons