OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida quest.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-29

För vår kund söker vi nu en Leveranskoordinator.

Uppdragsbeskrivning:

Ansvarig för att samordna leveransen av kundens IoT-lösningar och arbeta för att uppfylla deras kunders förväntningar när det gäller ledtid och kvalitet. I kontakt med hela företaget och du är både organisationens och kundens kontakt i alla frågor som rör leverans av våra tjänster och förändringar/uppställningar.

Huvudsakliga ansvarsområden och resultat:

  • Ansvarig för att leda och samordna onboarding, offboarding och kundförändringar (inklusive testuppställningar)
  • SIM-hantering - hantera inköpsorder, placera SIM-beställningar och stödja vid löpande av problem
  • Förberedelse och administration av interna/externa rapporter
  • Fallhantering - stöd internt/externt med förfrågningar och frågor
  • Delta i förbättringsarbete - leveransprocess, kvalitetsmål etc.

Intern/extern relationer:

  • Denna roll kräver en hög grad av samarbete med andra interna team och leverantörer.
  • Regelbunden kontakt med kunder, leverantörer, moln- och nätverksoperationer, serviceoperationscenter, fakturering, tekniska lösningsspecialister, kundansvariga, produktledning etc.

Erfarenhetskrav:

  • Starka datorkunskaper och administrativa färdigheter
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter både på engelska och svenska (muntlig och skriftlig)
  • Teknisk erfarenhet och förståelse för telekom/IoT/molntjänster är en fördel
  • Erfarenhet av att arbeta i Salesforce är meriterande
  • Erfarenhet av att arbeta i en kundorienterad roll/med kundsupport är en fördel
  • Erfarenhet av internationella och mångkulturella miljöer är en fördel

Personliga egenskaper

  • Du behöver vara ansvarsfull, flexibel och en lagspelare
  • Du är strukturerad med en god förmåga att prioritera, planera och utföra arbetsuppgifter för att möta deadlines
  • Du har starka administrativa färdigheter, är noggrann och trivs med att hålla ordning och reda
  • Du har starka kommunikationsfärdigheter för att bygga goda relationer med kunder och kollegor
  • Du är självständig och tar egna initiativ.
  • Du är serviceinriktad och levererar högkvalitativt stöd och trivs med kundinteraktioner.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons