Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-26

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Om arbetsplatsen Fastighetsförvaltningen med ca 70 medarbetare ansvarar för att tillhandahålla, förvalta och utveckla stadens ägda och bebyggda fastigheter och bostadsrätter. Fastighetsförvaltningen driver byggnadsprojekt och bistår övriga förvaltningar i lokalförsörjningsprocessen. Lokalerna ska vara ändamålsenliga och förvaltas med låg miljöbelastning och låga driftskostnader. Verksamheten drivs som en resultatenhet med ett långsiktigt hållbart tidsperspektiv och i konkurrens med andra aktörer. Lokalerna upplåts på affärsmässiga villkor med tydliga hyresavtal och med marknadsliknande hyra. Fastighetsförvaltningen är en utpräglad beställarorganisation. Fastighetsförvaltningen har egen kompetens inom förvaltning, projektledning, lokalförsörjning, administration samt teknik, säkerhet och miljö. Fastighetsförvaltningen förvaltar 270 lokalobjekt med en totalyta på drygt 700.000 m2 samt 600 bostäder med en yta om 25 000 m2, med ett bokfört värde på totalt 4 900 mnkr. Vi omsätter 1.100 mnkr och investerar för 5-600 mnkr per år. Tjänsten som myndighetssamordnare ingår i fastighetsavdelningen, på enheten service. Avdelningen företräder förvaltningen som fastighetsägare med helhetsansvar för sina objekt. Beståndet består i huvudsak av förskolor, skolor, idrottsanläggningar och olika typer av vårdboenden, men också till exempel av Rådhuset, Kärnan, Sofiero, Olympia, Dunkers kulturhus, Stadsteatern och Konserthuset. Vi har som målsättning att vara Sveriges smartaste fastighetsutvecklare med fokus på effektiva verksamhetslokaler. Då vår myndighetssamordnare ska vara föräldraledig söker vi en vikarierande myndighetssamordnare under denna tid. Arbetsuppgifter I rollen som myndighetssamordnare är du spindeln i nätet. Internt arbetar du tätt med fastighetsförvaltare, tekniska förvaltare och säkerhetsenheten. Ansvaret omfattar att administrera samtliga myndighetskrav som hör till förvaltningens fastighetsbestånd. Exempel på några typer av myndighetskrav är elrevisioner, OVK, hissbesiktningar och lekplatsbesiktningar. Externt har du en ständig dialog med stadens ramavtalade konsulter och entreprenörer. Du ansvarar för att beställa besiktningar, beställa åtgärder efter besiktningar samt informera berörda myndigheter. Du planerar, prioriterar och säkerställer att fastighetsförvaltningen lever upp till gällande lagkrav gällande myndighetskrav. Tjänsten är en administrativ tjänst där du har kontakt med diverse roller, det krävs därför att du är en lagspelare som ser värde i att samspela med kollegor och samarbetspartners. Du har ett ansvar för hantera de fakturor som hör till dina beställningar och du förväntas utföra all administration som kan uppstå i samband med att myndighetskraven ska uppfyllas. Du kommer sitta med i upphandlingar av nya avtal som berör de tjänster du avropar. Som myndighetssamordnare är du också back up i serviceanmälan, ett behov som inträffar vid semestrar, sjukdom eller vid liknande tillfällen. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Tidigare erfarenhet av att administrera myndighetskrav. - Utbildning inom fastighetsrätt. - Vana vid att arbeta med ekonomi. - Erfarenhet av LOU samt att delta i upphandlingar. Som person vill vi att du: • är positiv, driven, engagerad, strukturerad, ansvarsfull och noggrann • är extrover och har lätt för att skapa kontakter • har en god samarbetsförmåga • är tydlig och vågar ställa krav såväl internt som externt • har ett service- och målinriktat arbetssätt och du kan se verksamheten ur ett helhetsperspektiv • har ett förhållningssätt som är affärsmässigt och du förstår och respekterar förutsättningarna i en politiskt styrd organisation Vi erbjuder dig ett intressant och ansvarsfullt arbete i ett positivt arbetsklimat med engagerade och kunniga kollegor. Låter detta som en spännande tjänst för dig? välkommen med din ansökan! Vi kommer intervjua löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!   Övrig information Sista ansökningsdag:  2024-05-14 Anställningsform: Vikariat Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: 12 månader Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons