Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-25

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Samhällsbyggnadsförvaltningen befinner sig i ett spännande läge med många nya och pågående projekt. Inom verksamhetsområdet Teknik ansvarar infrastrukturenheten för kommunens planering av trafik och VA. Infrastrukturenheten ansvarar för planering och genomförande av gator, gång- och cykelvägar, allmänna platser och VA-försörjning i befintliga områden samt nya exploateringsområden/detaljplaner. Vidare ansvarar enheten för parkeringsövervakning, trafikreglering och trafikplanering för en förbättrad trafiksäkerhet, framkomlighet och miljö. En viktig del i enhetens arbete är delaktigheten i kommunens samhällsplanering i såväl framtagande av detaljplaner som bygglovsfrågor.  På enheten arbetar idag tolv personer inom rollerna trafikingenjör, trafikplanerare, VA-ingenjör, abonnentingenjör, VA-handläggare och projektledare. Inom enheten har vi ett nära samarbete i de flesta frågor. Arbetsuppgifter Trafikingenjören har många varierande arbetsuppgifter. Dels trafikrelaterade frågor på det befintliga vägnätet såsom utredningar kring hastighet, upprättade av lokala trafikföreskrifter, parkering, flytt av fordon och fri sikt i korsning. Men även verka i det strategiska arbetet att utveckla kommunen som remissinstans kring bygglov beträffande trafik, samt beteendeförändrande arbete kring hur vi främjar resande med kollektivtrafik.     Tjänsten innebär mycket information till och kontakt med kommuninvånarna och ställer höga krav på god servicekänsla och kommunikationsförmåga. Kontakter med politiker och myndigheter är också vanligt förekommande.  För rätt person erbjuds en spännande tjänst där du får vara delaktig i de utmaningar som kommunen står inför. Du kommer att bli en del av en sammansvetsad grupp med mycket kontakter både inom och utanför kommunen.  Kvalifikationer Ingenjörsutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.   Minst ett års arbetserfarenhet av trafikfrågor.   Kontaktskapande förmåga och god samarbets- och kommunikationsförmåga krävs.   Förmåga till problemlösning med ett kreativt tankesätt, flexibilitet och öppet sinne värdesätts.    Övrigt Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tillträde 2024-07-01 men annat datum för tillträde kan ske genom överenskommelse. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons