Om tjänsten

Besök hemsida itm8.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-25

Som en del av vårt servicedesk-team kommer du att ha en viktig roll i att hantera inkommande ärenden genom olika kanaler som ärendehanteringssystem, telefon och e-post. Du kommer att lösa tekniska problem, ge support, prioritera ärenden och eskalera dem till kollegor vid behov. Arbetet inkluderar också att skriva ner dokumentation på vad som gjorts och ärendeuppföljningar för att säkerställa att allting avslutas korrekt. Vår målsättning är att alltid leverera snabb och effektiv service, och kunderna uppskattar oss högt för vår servicenivå idag, så ditt bidrag kommer att vara avgörande för vår fortsatta framgång.

Vi ser inte bara till att du kan utföra dina arbetsuppgifter; vi investerar i din utveckling. Inom ett år hos oss kommer du att ha förfinat dina tekniska och kommunikativa färdigheter till en nivå som möter våra högt ställda mål och kundernas krav. I teamet utvecklar du en hög grad av kundnöjdhet på dina ärenden, effektivt arbete i vårt ärendehanteringssystem och en fördjupad förståelse för våra kunders behov och de tjänster vi erbjuder. Vi stöder din utveckling genom interna utbildningar och möjligheter att utnyttja utbildningsbidrag för ytterligare kunskapstillväxt.

Som du hör är arbetet på vår servicedesk flexibelt och belönande, med tydliga målbilder och med stort eget ansvarstagande. Du kommer att ha möjlighet att jobba både på distans (cirka 2 dagar per vecka) och i vårt kontor. Våra arbetstider är 8-17 med en timmes lunchrast där du och dina kollegor själva bestämmer tiderna, vanligtvis mellan 11 och 14. Under rasterna kan du njuta av aktiviteter som TV-spel, pingis, eller fotbollsspel – perfekta sätt att ladda om och socialisera med kollegorna, ta ett pass på gymmet i närheten eller promenera vid vattnet.

Dina kompetenser och erfarenhet

Det vi huvudsakligen är ute efter är att hitta dig som verkligen vill utvecklas inom IT och specifikt inom servicedesk.

Vi ser att du har en teknisk/IT-inriktad gymnasieutbildning eller en eftergymnasial KY-/YH-utbildning inom IT-området. Om du saknar IT-utbildning behöver du istället tidigare arbetserfarenhet inom en IT-servicedesk. Vi ser positivt på tidigare arbetserfarenhet från en serviceintensiv verksamhet såsom turism eller handel. Egenskaperna som gör att du lyckas i rollen är en stark serviceförmåga, att förstå och tillgodose kunders behov med en vänlig, tålmodig och empatisk inställning. Effektiv kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, är avgörande för att tydligt kunna förmedla lösningar och information. Tålamod och förmågan att hantera stress hjälper dig att hålla huvudet kallt även under hektiska perioder. Du bör även ha en stark problemlösningsförmåga, vara analytisk och redo att tänka kreativt för att hitta lösningar på tekniska problem. Flexibilitet och anpassningsförmåga är nödvändiga då teknologin ständigt utvecklas, och du måste kunna anamma nya metoder och tekniker snabbt. Slutligen är samarbetsförmåga essentiellt för att effektivt kunna arbeta tillsammans med ditt team och andra avdelningar för att underlätta våra kunders vardag.

Creating the Difference – today, tomorrow, together

itm8 är en av de ledande nordiska aktörerna inom managerade IT-tjänster för privata företag och den offentliga sektorn. Itm8 består idag av 13 företag som i en stor fusion under 2023 bildade ett powerhouse under varumärket itm8 med över 1700 specialister. Tillsammans säkerställer vi de bästa tjänsterna för att bli Nordens ledande digitala transformationspartner inom Cloud & Infrastructure, Digital Transformation, Cybersecurity och Application Services. itm8 finns representerat på 26 platser i Danmark, Sverige, Filippinerna och Tjeckien, har över 1700 medarbetare och omsatte över 4 miljarder 2022.

Hos oss finns inga stora egon eller magiker. Vår superkraft är att lyssna noga, lösa kundernas 1000-bitars pussel och kavla upp ärmarna för ett seriöst dedikerat arbete. Vi ifrågasätter det förväntade och utvecklar lösningar som tar våra kunder, och oss själva, flera steg längre.

Läs gärna mer om vår story, kultur och våra erbjudanden www.itm8.se. Du är också varmt välkommen att lära känna oss mer på Instagram @itm8inside.

Redo att utmana(s) med itm8?

Varmt välkommen att ansöka till tjänsten nedan. Om du inte är redo att ansöka än och har frågor, skriv till oss i meddelanderutan nedan så följer vi upp med dig. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2024-05-10 och vi kontaktar kandidater löpande så vi rekommenderar att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Du ansöker med CV och genom att besvara våra frågor. Om du går vidare från det första urvalet bjuds du in på ett informations- och intervjutillfälle i grupppå vårt kontor. Därefter träffas vi en gång till på en djupintervju, innan referenser tas i slutet av rekryteringen.

På itm8 är vi övertygade om att mångfald berikar oss och driver innovation framåt. Vi välkomnar därför sökanden av alla kön, bakgrunder och livserfarenheter. Hos oss hittar du en arbetsgivare som värdesätter och uppmuntrar unika perspektiv och idéer. Oavsett vem du är eller varifrån du kommer, om du delar vår passion för teknik och kundrelationer, vill vi höra från dig. Vi ser fram emot din ansökan och chansen att möjligen välkomna dig till vårt team!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons