Om tjänsten

Besök hemsida jobbify.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-25

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Upptäck en arbetsplats där potentialen är lika stor som engagemanget – YSDS utmanar sin bransch och har som mål att alltid vara i framkant inom logistik. Här får du arbeta i en dynamisk miljö på ett företag som anser att kreativitet och utveckling är nyckeln till framgång. För YSDS räkning söker vi en Operations Specialist. OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET YSDS är ett internationellt logistikföretag som specialiserar sig på smidiga globala fraktlösningar för ovanliga produkter, platser och tidsramar. De erbjuder en högkvalitativ tjänst som inkluderar logistikrådgivning och utförande, särskilt inom life science och speciallogistik. Det kan vara allt från frakt av satelliter som ska upp i rymden till att Covid-19 vaccin ska fraktas världen över. Här, omgiven av en unik kultur, kommer du inte bara få utvecklas inom förstklassig service utan du kommer att vara en del av en global familj. YSDS tror på att bygga en positiv arbetskultur där samarbete och stöd är nyckeln. Det är viktigt att deras medarbetare mår bra, de lyssnar på sina medarbetare och agerar för att skapa bästa möjliga arbetsmiljö. Det är även viktigt att ha roligt och skratta på jobbet! YSDS värnar starkt om företagskulturen och har årligen spännande kickoffer & AW:s. I rollen som Operations Specialist har du en kommunikativ roll mot kunder både via mail och telefon. Viktigt i rollen som Operations Specialist är att lyssna in kundens behov och utifrån detta anpassa och presentera en optimal lösning. Detta i linje med YSDS interna processer och omvärldens regler och riktlinjer. Därefter kommer du att koordinera transporten, från start till slut med stöd och uppbackning från ditt team och närmsta chef. Centralt är att alltid säkerställa en fantastisk kvalitet och service vid varje kontakt. ARBETSUPPGIFTER
  • Hantera inkommande mail och samtal från kunder.
  • Planera och administrera transporter.
  • Sammanställa offerter utifrån insamlade behov.
  • Hantera utskick och upphämtning
  • Packning
DU ERBJUDS
  • Att arbeta på ett attraktivt och snabbrörligt företag med starka värderingar, levande kultur och kollegor i världsklass!
  • Goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget
  • En kultur där medarbetare driver verksamheten och är hjärtat i varje beslut som fattas.
  • Snabblärande miljö, entreprenöriell anda och stark teamkänsla.
VI SÖKER DIG SOM
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon och mejl som främsta verktyg.
  • Minst ett års arbetslivserfarenhet från arbete i en kundorienterad miljö
  • Flytande i svenska och engelska då det används i arbetet dagligen
  • Har B-körkort
SOM PERSON ÄR DU Som person förväntar vi oss att du är anpassningsbar till ett snabbt tempo samtidigt som du alltid är noggrann med detaljerna. För att lyckas i rollen behöver du ha väldigt bra kommunikationsfärdigheter både internt i samarbete med kollegor och externt mot kunder. Vi letar efter någon som är bekväm med att hantera praktiska uppgifter och inte är rädd för att ta tag i saker och lösa dem på egen hand. Det är även viktigt att du har en ödmjuk inställning till feedback och är flexibel i snabba förändringar. ÖVRIG INFORMATION Start: Omgående Arbetstider: Heltid, ordinarie kontorstider. Plats: Stockholm, kontor på Gärdet. Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. YSDS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub och rekryteringsansvariga Alba Birkhammar på [email protected].

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons