Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-25

Boendeenhet 2 Är du intresserad av att arbeta med uppföljningen av bistånd med bostadssociala lägenheter? Vill du ha ett omväxlande arbete med myndighetsutövning, hembesök och samverkan? Då kan det här vara jobbet för dig! Inom boendeenhet 2 finns uppföljning av bistånd med bostadssociala lägenheter, myndighetsutövning i bostad först och administrativt stöd mot flera verksamheter inom avdelning vuxen. Boendeenhet 2 består av totalt 15 medarbetare med olika professioner. Vi arbetar i nära samverkan med boendeenhet 1 som hanterar nyansökan av bostadssociala lägenheter och akut tillfälligt boende. Vi har flexibla arbetstidsavtal med möjlighet till distansarbete en dag i veckan. Ditt uppdrag På boendeenhet 2 hamnar du i en mycket erfaren arbetsgrupp med kompetenta kollegor. Du får en gedigen introduktion som ny på arbetet tillsammans med en mentor. Utöver din mentor har du även stöd löpande av din teamledare. Den ena dagen är aldrig den andra lik och du lägger upp dina dagar till största del själv utifrån hembesök, dokumentation och annat som ryms i tjänsten. I tjänsten ingår: • myndighetsutövning • klientsamtal • dokumentation • hembesök • samverkan med kommuninterna och externa parter. Din bakgrund Vi söker dig som har socionomexamen eller likvärdig utbildning såsom beteendevetare. Vi ser gärna att du har erfarenhet av socialt arbete eller av arbete med myndighetsutövning. Har du erfarenhet av samtalsmetoder såsom MI (motiverande samtal) och lågaffektivt bemötande ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska. Du behöver även ha god datorvana och B-körkort. Det är en fördel om du har kunskaper inom digitalisering, kunskaper i Lifecare och god kännedom om socialtjänstlagen. Som person är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Du har lätt att fatta beslut utifrån tillgänglig information och agera därefter. Jobbet passar dig som är bra på att strukturera, planera och prioritera i ditt arbete. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Aleksander Opgenoorth, enhetschef, 018-727 14 01. Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på Jobba hos oss - Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/foretag-och-arbete/jobb-och-karriar/jobba-hos-oss/bli-en-av-oss/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons