Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-25

Är du en stjärna inom administration och trivs med ett brett supporterande arbete med inriktning ekonomi, faktura och tullhantering? Är du en person som gillar många kontaktytor och arbetar noggrant? Då kan du vara den nya administratören Elektroskandia söker till Leverantörsreskontra i Örebro!    Om rollen Tjänsten är ett tidsbegränsat vikariat med tillträde enligt överenskommelse. Vikariatet sträcker sig om minst ett år med goda chanser till förlängning. Som en medarbetare i vårt starka team om 12 personer, med placering på vårt logistikcenter Örebro, kommer du att arbeta med olika former av administration och du kommer vara en viktig del i det dagliga arbetet. Vi värdesätter att hjälpas åt och strävar efter att uppfylla gemensamma mål. Vidare tycker vi att möjlighet till vidareutveckling är viktigt och erbjuder därför utbildningar internt.    Vi erbjuder dig  Var med och bidra till en ljusare framtid genom att arbeta i en global koncern som aktivt tar fram hållbara och långsiktiga lösningar. Vi har styrkan i vår globala räckvidd genom Sonepar men också i lagandan och den familjära känslan inom Elektroskandia. Hos oss kan du utvecklas i din roll, med dina kollegor och med vårt företag. Våra olikheter är våra styrkor! Du ska trivas lite extra bra hos oss, därför erbjuder vi bland annat: • Friskvårdsbidrag och förmåner via samarbetspartners inom hälsa och träning • Flexibla klämdagar • Förmånscykel • Flexibel arbetsplats: möjlighet till hybridarbete om verksamheten tillåter • Personalrabatt på vårt sortiment Mer info finner du på: https://info.elektroskandia.se/jobba-hos-oss/   Arbetsuppgifter På Leverantörsreskontran hanterar vi samtliga Elektroskandias leverantörsfakturor, omkostnadsfakturor, importdeklarationer, kundinbetalningar och reseräkningar. Du kommer ha kontakt med både interna och externa parter via mejl och telefon. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:  • Administrering av inkomna fakturor. • Bevakning av avdelningens gemensamma mailbox. • Registrering och kontroll av leverantörs- och omkostnadsfakturor i Assist. • Diverse övrigt förekommande uppgifter på avdelningen.   Din profil Har minst gymnasiekompetens, erfarenhet av arbete med Leverantörsreskontra, Kundreskontra eller liknande ekonomifunktioner. Vi ser det som en fördel om du har arbetat med administrativ tullhantering mot Tullverket eller hantering av rese- och representationsutlägg.  Har goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och text.  Som person är du noggrann, strukturerad och har förmågan att själv prioritera ditt arbete. Vi ser gärna att du är engagerad, initiativrik och tycker om nya utmaningar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.   Ansökan I våra rekryteringar arbetar vi med ett löpande urval vilket innebär att vi löpande går igenom ansökningar och bjuder in till intervjuer. Tjänsten kan därför komma att tillsättas före ansökningstiden löper ut. Inför anställning hos oss genomför vi en bakgrundskontroll. Sista dagen att ansöka är 2024-05-15. Har du frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Elin Arlmark på tele: 019-198436 eller på mail: [email protected] Facklig kontaktperson för Unionen är Patrik Bäckström 040-385113   Elektroskandia Sverige AB är en del av Sonepar-koncernen som idag är världens största och ledande elgrossist. Vi marknadsför och säljer elmateriel och systemlösningar till en bred och diversifierad kundbas inom teknikområdena kraft/automation, tele/data, säkerhet, belysning, hushållsmaskiner och industriförnödenheter.  Vi äger varumärkena Cylinda och Cardi. Besök gärna våra hemsidor: www.elektroskandia.se , www.cardi.se , www.cylinda.se samt www.sonepar.com, där finner du mer information om vår verksamhet och koncern.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons