OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-23

Redovisningsansvarig för kund i Landskrona – Start: Omgående

Är du en erfaren och självgående Redovisningsansvarig som är redo för nya utmaningar? Vi söker just nu en person som kan axla ansvaret för den ekonomiska redovisningen och månadsboksluten hos en av våra kunder. Tjänsten är baserad i Landskrona och du kommer att arbeta med ett välkänt affärssystem, BAAN. Detta är en fantastisk möjlighet att utvecklas professionellt i en stimulerande miljö.

Vad kommer du att arbeta med?

I rollen som Redovisningsansvarig kommer du att:

  • Sköta den löpande bokföringen inklusive avstämningar och periodiseringar.
  • Upprätta månads-, kvartals-, och årsbokslut samt ansvara för koncernrapportering i BAAN och HFM.
  • Hantera moms-, skatte-, och filbetalningar.
  • Arbeta med årsredovisning och inkomstdeklarationer.
  • Delta aktivt i och eventuellt driva projekt för att utveckla och förbättra ekonomiska processer och arbetssätt.
  • Stödja ekonomiavdelningen med redovisningsfrågor och ekonomiska rutiner.
  • Ansvara för BLIKA
  • Arbeta med TP dokumentation
  • Ansvara för standardkontoplan (IT etc.), säkerställa att ARM följs, mappning HFM etc.
  • Avstämningar slutskatt, preliminärskatt, källskatt, sociala avgifter och moms för det legala bolaget. Intrastat.
  • Stämma av att ICT är korrekt
  • Avstämningar löner och pensioner PRI (IAS19)
  • Avstämning Treasury (relation, räntor, garantier)
  • Avstämning leasing
  • IFRS rapportering
  • Säkerställa att redovisningsregler efterlevs (K3 och IFRS)

Vi ser att du har:

  • En kandidatexamen inom ekonomi eller motsvarande praktisk erfarenhet.
  • Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat/självständigt redovisningsarbete eller rapportering/controlling.
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Erfarenhet av att använda affärssystem och koncernrapporteringssystem.
  • Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.
  • Erfarenhet från att självständigt ansvara för bokslut och årsredovisning

Personliga egenskaper:

  • Du är strukturerad, noggrann, och självgående.
  • Du är drivande i ditt arbete och öppen för att utveckla och förbättra rutiner och processer.
  • Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
  • Du är ansvarstagande och serviceminded med en stark analytisk förmåga.

Du kommer att interagera regelbundet med interna team som ledningsgrupp, lönecenter och treasury, samt externa kontakter som revisorer, myndigheter och banker.

Intresserad av att ta nästa steg i din karriär med oss? Skicka in ditt CV så snart som möjligt. Vi gör urval löpande och platsen kan tillsättas innan ansökningstiden går ut, så vänta inte!

Om Nutshell

Nutshell Consulting fokuserar på heltäckande tjänster inom ekonomi. Hos oss står människan i centrum oavsett om vem du är – anställd, partner eller kund. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger som vill skapa verklig förändring. På Nutshell erbjuds du en konkurrenskraftig lön, bra förmåner och en dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dig själv. Vi optimerar våra kunders ekonomifunktion med vårt heltäckande utbud av tjänster för finans. Vi finns här för att stödja och förbättra våra kunders verksamheter.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons