Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-23

Välkommen till Azets, vi är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och över 7500 globalt fortsätter vi att växa. Till vårt löneteam, bestående av ett dussintal lönekonsulter, söker vi en erfaren och drivande Consultant Manager - Payroll. Välkommen till Azets, vi är en internationell koncern som tillhandahåller tjänster och rådgivning inom lön, ekonomi och HR. Med över 350 medarbetare i Sverige och över 7500 globalt fortsätter vi att växa. Till vårt löneteam, bestående av ett dussintal lönekonsulter, söker vi en erfaren och drivande Consultant Manager - Payroll. Som Consultant Manager leder, utmanar och coachar du 12 lönekonsulter, inklusive 3 teamledare, inom lönearbete, kundrelationer och kontinuerligt förbättringsarbete. Majoriteten av dina medarbetare sitter i Göteborg och fyra placerade i Solna. Du fortsätter att bygga en stark grupp som arbetar utifrån Azets värdering och mot gemensamma mål.   Med ett affärsmässigt fokus säkerställer du att våra kunder är nöjda och att vi har en lönsam och högkvalitativ leverans. Genom aktiv deltagande i kunddialogen bygger du långsiktiga och starka kundrelationer. Du ansvarar även för att upprätthålla lönsamheten för både kund och medarbetare, vilket är avgörande för vår framgång. Dessutom samarbetar du nära med konsultchefen i Malmö, som leder den andra halvan av avdelningen.  Dina ansvarsområden inkluderar:  * Personalansvar: att leda, motivera och coacha gruppen för att skapa lönsamhet, engagemang och utveckling.  * Kundansvar: direkt ansvar för gruppens service, lönsamhet, leverans och relationer.  * Strategiskt arbete: att vara ambassadör för och möjliggörare av företagets strategi samt att förankra och implementera strategin. Du arbetar för hela företagets framgång genom att se till både den egna gruppen och hela Azets.  Vad söker vi:  * Erfarenhet av lönearbete och personalansvar  * God förståelse för vad som driver kund- och medarbetarlönsamhet  * Professionella kunskaper i svenska och engelska  * Kunskaper i Excel, erfarenhet av Hogia är meriterande  I ditt arbete är du strukturerad och målfokuserad. Du drivs av utmaningar och säkerställer att påbörjade projekt avslutas, vilket innebär att du ibland kan kavla upp ärmarna och hugga i där det behövs för att nå de gemensamma målen. Du är en utmärkt kommunikatör som engagerar både kunder och medarbetare. Din förmåga att skilja mellan sak och person, samt din stresstålighet, gör dig till en tillgång i ledarrollen.  Bli en del av Amazing Azets    Azets strävar efter att vara förstahandsvalet för branschens bästa medarbetare och ledare. Är du personen som dagligen ser förbättring, effektivisering och utveckling kommer du trivas bra på Azets. För oss är innovation och affärsnytta viktiga fokusområden. Som chef får du arbeta med kompetenta medarbetare i ett nära samarbete. Azets fokuserar på att stärka sina ledare och du får mycket stöd och utveckling i din chefsroll. Vi har ett schysst förmånspaket som fokuserar på hybrid-arbete, välmående och utveckling för dig som medarbetare.     Tjänsten är placerad på vårt Göteborgskontor, resor till huvudkontoret i Solna (Stockholm) förekommer ca 1 dag/månad. Du rapporterar till avdelningschef, tillträde förväntas efter sommaren 2024. Vi genomför löpande urval så vänta inte med din ansökan!  Frågor: Pernilla Werder, Avdelningschef [email protected] eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]   #LI-MK1 #LI-Hybrid

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons