Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-23

Inköpsassistent

Om företaget

Signal & Andersson är ett familjeföretag i femte generationen med ursprung från Saluhallen i Göteborg. Vi tillverkar alla våra charkuteriprodukter själva och är stolta över att dagligen kunna producera och leverera goda charkvaror som korv, skinka och bacon till våra kunder över hela Sverige. 2020 blev vi ägare i AJ Dahlbergs slakteri som ligger i Dalsland. En långsiktig satsning på Svensk köttråvara. Samma år lanserade vi även Gårdsmärkt som är en kvalitetsmärkning där du som konsument får reda på exakt vilken gård som råvaran kommer från. 2024 förvärvade vi Rybergs Chark AB i Uddevalla som har en lång tradition av högkvalitativa svenska charkuteriprodukter med starkt fäste i hela Bohuslän.

Blir du en i vårt gäng kan du känna stolthet när du varit med och producerat fina och goda charkprodukter som sedan finns i butiker, restauranger, skolor, sjukhus mm över hela landet.

Antal anställda: 275 st

Omsättning: 1,5 miljarder SEK

Produktionsanläggningar; Charkproduktion i Göteborg, Styckning/slakt i Brålanda, Charkproduktion i Uddevalla.

Om jobbet

Nu söker vi en inköpsassistent till vårt team i Göteborg. Skulle du trivas med ett omväxlande arbete som ger utveckling och ansvar samtidigt som du får lära dig mer om charkprodukter, då kanske detta är något för dig?

Ditt arbete innefattar att stödja inköpsavdelningen inom organisationen. Du kommer att utföra olika administrativa uppgifter relaterade till inköp och administration, så som att hantera leveranser av inköp, uppföljning av dagliga leveranser, kvalitet samt hantering av fakturor. Du kan också komma att vara involverad i att assistera vid orderläggning samt produktutveckling.

Arbetsuppgifter

  • Registrering, hantering & uppföljning av inköpsorder
  • Inventering av lager samt material
  • Fakturakontroll – attestering
  • Boka leveranser & koordinera logistikflödet
  • Behjälplig på andra avdelningar inom administrationen.

Profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, som utmärks av att du är engagerad, strukturerad och ansvarsfull. Du arbetar proaktivt där du ständigt hittar förbättringar och med ett nyfiket tankesätt är du ivrig att lära dig nytt. Med din positiva och öppna personlighet skapar du goda samarbeten och relationer där kundfokus, god kommunikation och servicekänsla är nyckelord.

Krav

  • Lägst gymnasieutbildning
  • Förståelse för grundläggande inköps principer
  • God erfarenhet inom kundservice och att bibehålla goda affärsrelationer
  • Datorvana och erfarenhet av att söka information i olika IT-system
  • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska i både tal och skrift då många leverantörer är engelsktalande.

Meriterande

  • Utbildning inom strategiskt inköp, logistik eller likvärdigt
  • Arbetat inom inköp

Vilka är vi?

Du kommer ingå i ett härligt gäng där du rapporterar till inköpschef. Tillsammans med övriga kollegor i teamet sköter ni tillsammans koncernens bolag.

Ni inom funktionen sitter i Sisjön.

Arbetstiderna är måndag till fredag dagtid.

Lön och anställningsvillkor Vi har kollektivavtal med Unionen

Ansökan Löpande urval, ansök gärna så fort som möjligt dock senast 10 maj 2024

För mer information om tjänsten kontakta inköpschef Stefan Johansson: [email protected]

För information gällande rekryteringsprocessen kontakta HR, Sarah Mollberg: [email protected]

Anställning: Heltid, vikariat 1 år med möjlighet till förlängning.

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons