Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-04-22

Arbetsbeskrivning

Är du en driven operativ inköpare med en skarp analytisk förmåga? Är du redo att ta dig an en ny utmaning i en global miljö? Ta steget mot en spännande karriär som operativ Inköpare hos Isaberg Rapid!

Isaberg Rapid är en av de ledande tillverkarna av kontors- och industriella förbrukningsvaror med en imponerande historia som sträcker sig över åttio år. Vår passion för innovation och högkvalitativa produkter har gjort oss till ett företag som står för pålitlighet och effektivitet.

Som operativ inköpare kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa en smidig och effektiv inköpsprocess för våra produkter. Du kommer att ansvara för att övervaka leveranser och lagerstatus, utveckla supplier flödet med kund samt optimera inköpsprocessen för att säkerställa kostnadseffektivitet och kvalitet.

Rollen innebär att du tar ansvar för hela inköpsprocessen, från början till slut. Det innebär att säkerställa effektiva och lönsamma leverantörsrelationer samt samarbeta nära våra interna team för att uppnå gemensamma mål. Din förmåga att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt är avgörande för att säkerställa effektivitet och framgång. Dessutom krävs en stark analytisk förmåga för att identifiera och lösa eventuella utmaningar under inköpsprocessen. Att kunna arbeta under tryck och bibehålla noggrannheten och kvaliteten i arbetet är också viktigt för att leverera resultat inom de givna tidsramarna. Du kommer att ha kontakter med leverantörer för världens alla hörn, därav är det fördelaktigt om du har erfarenhet av att arbeta inom en global koncern där kontakterna är sporadiska och kan sträcka sig över geografiska områden. Ytterligare erfarenhet av att hantera leverantörer från olika regioner såsom Europa, Asien och Sverige är också betydelsefullt för att navigera genom olika krav och kulturella skillnader.

Isaberg Rapid erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö där du kommer att få möjlighet att växa och utvecklas i din karriär. Rollen rapporterar till Inköpschef och du utgår ifrån vårt huvudkontor i Hestra med möjlighet till distansarbetet. Vi kommer att publicera annonsen i flera orter: Hestra, Jönköping, Borås och Värnamo.

Om du är redo att ta dig an en spännande utmaning och bidra till Isaberg Rapids framgång, skicka in din ansökan redan idag!

Sista ansökningsdag: 2024-05-08, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt!

För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simona Möller via e-post: [email protected]

Ansvarsområden

  • Inköp
  • Övervaka leveranser
  • Utvärdera leverantörer
  • Utveckla supplier flödet med kund
  • Optimera kostnader och minimera risker

 

Kvalifikationer

  • 3-5 års erfarenhet av Operativt inköp
  • Utbildning inom ekonomi, Logistik och/eller inköp eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Goda kunskaper inom SAP
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

  • Annan ERP-erfarenhet

Du som söker tjänsten som operativ inköpare är en lagspelare med utmärkta kommunikationsförmågor, nätverkande talanger och en förmåga att lösa problem på ett strukturerat och noggrant sätt. Du är analytisk, strukturerad och trivs med förändring.

Om företaget

Isaberg Rapid AB

ISABERG RAPID AB är en världsledande fästspecialist med ett av marknadens starkaste erbjudande inom häftning, smältlim, blindnitning och varmluft. Med egen utveckling, tillverkning, distribution och marknadsföring skapar vi starka band hela vägen från idé till att produkten landar hos användaren. Genom återförsäljarnät över hela världen och egna säljkontor i Europa används våra produkter av hemmafixare och proffs världen över. Vårt huvudkontor är i Hestra sedan företaget grundades 1936. Vi tillhör ACCO Brands Corporation, ett börsnoterat amerikanskt företag med världsledande varumärken inom ett brett utbud av kategorier. Vi marknadsför och utvecklar innovativa lösningar för att bättre organisera och förenkla modernt arbete. I portföljen ingår över 40 varumärken såsom Leitz®, Rexel®, Esselte®, Rapid®, Nobo®, GBC®, Derwent® och Kensington®. Det är viktigt för oss att du trivs oavsett om du sitter på vårt huvudkontor eller om du arbetar hemifrån. Vår organisationskultur stavas gemenskap, delaktighet och glädje. Därför vill vi erbjuda dig en stimulerande roll där du har möjlighet att utvecklas - tillsammans med oss.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons