OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Deltid
Publicerad 2024-04-22

Dina arbetsuppgifter Vi söker nu en interim avdelningschef för en av våra kunders räkning. Denna position kräver hög generalistkunskap eller mycket hög specialkunskap inom ett specifikt område. Kandidaten bör ha deltagit i stora projekt och ha genomfört dessa med mycket hög kvalitet, och ha minst 9-12 års erfarenhet som konsult inom relevant område. Du ska även kunna ta huvudansvar för ledningen av en större grupp med stor självständighet. Om Uppdraget: Söker du en ledande position inom offentlig fastighetsförvaltning? Är du en erfaren ledare som är van vid att coacha och leda andra chefer? Vi behöver en person som kan identifiera och justera arbetsprocesser för att balansera ansvarsfördelning och arbetsbelastning inom en avdelning. Om detta låter som en utmaning du är redo för, kommer du att trivas utmärkt i denna roll. Rollbeskrivning: Vår kund, en kommunal verksamhet, genomgår en period av snabb tillväxt och strukturell förändring. Med en ny organisation som trädde i kraft den 1 januari detta år, söker vi en interim avdelningschef som kan stödja och övergångsleda avdelningen tills en permanent chef är på plats. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Stödja och vara sparringpartner till enhetschefer inom avdelningen. Övervaka och dokumentera implementeringen av den nya organisationsstrukturen. Genomföra analyser av nuvarande arbetsbelastning och ansvarsfördelning, och föreslå nödvändiga justeringar. Sköta individuellt anpassade coachnings- och uppföljningsmöten med enhetschefer. Hantera kontinuerlig rapportering och hålla dialogmöten med fastighetschefen. Facilitera bilaterala möten för att hantera utmaningar som rör ansvarsområden och gränsdragningar. Introducera och överlämna ansvar till den nya avdelningschefen när denne är rekryterad. Personliga egenskaper: Strukturerad med god förmåga att arbeta självständigt. Utmärkta kommunikationsfärdigheter och förmåga att engagera och motivera andra. Initiativrik och positiv med en förmåga att se lösningar på varje utmaning. Erfarenhet och kvalifikationer: Omfattande erfarenhet av ledarskap, inklusive erfarenhet av att leda andra chefer. Bakgrund inom fastighetsförvaltning och erfarenhet från arbete i stora organisationer eller koncerner. Flytande svenska i tal och skrift. Uppdragets detaljer: Startdatum: 2024-05-06 Slutdatum: 2024-09-30 (Möjlighet till förlängning: 3+3 månader under befintliga villkor.) Plats: Lund, Sverige, med viss möjlighet till distansarbete (15%). Omfattning: 16 timmar per vecka. Om du är den vi söker, ansök för att bli en del av detta dynamiska team och spela en nyckelroll i att forma framtiden för vår kunds organisation. Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Mer info

Omfattning Deltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons